Sklepy i hurtownie internetowe przyczyniły się w ostatniej dekadzie do sporego zamieszania na krajowym rynku handlowym, co jest zresztą syndromem globalnym. Brak konieczności wynajmu lokalu pod sklep i mniej liczny personel to tylko niektóre z czynników decydujących o zmianie charakteru handlu i przenoszeniu się klientów do e – sklepów. Jak wygląda na tym tle pozycja hurtowni zajmujących się handlem artykułów biurowych i papierniczych?

Specyfika i uwarunkowania

Specyfika handlem materiałami biurowymi, czy szkolnymi, przynajmniej w części, wynika z ogromnej palety oferowanych artykułów oraz szerokiej gamy opcji dostępnych dla danego produktu. Mnogość druków akcydensowych używanych w administracji i biznesie może przyprowadzić o zawrót głowy, podobnie jak liczba modeli tuszy i tonerów do drukarek, a przynajmniej część z nich musi być dostępna dla sprzedawców detalicznych, aby nie mieli przestojów w sprzedaży. Podobnie ma się sprawa z artykułami papierniczymi i równie rozległym wachlarzem asortymentu będącego w ofercie, niezbędna więc jest bardzo dobra znajomość rynku, potrzeb klienta i dobre rozeznanie wśród producentów artykułów biurowych i papierniczych. W przypadku tuszy i tonerów, lista modeli również jest bardzo długa, jako że obejmuje produkty oryginalne oraz ich zamienniki, często produkowane z innym oznaczeniem prze różnych producentów.

Przepis na sukces

Pozyskanie tak rozległej wiedzy oraz rozeznania rynku wymaga lat doświadczenia, co może również być przyczyną, że istniejące hurtownie z długim stażem pracy na rynku, wciąż radzą sobie całkiem nieźle i nie narzekają na utratę klientów. Jak wyjaśnia sprzedawca z istniejącej od 1992 roku hurtowni z Tczewa Elemix s.c., zestawienie znajomości trendów rynku oraz znajomości upodobań i oczekiwań klientów skutkują ich wieloletnim przywiązaniem klientów oraz pozwalają na wypracowanie solidnej marki firmie. Równie ważne obok szerokiego asortymentu oferowanych produktów jest profesjonalizm pracowników pozwalający na wysoki standard obsługi klienta, które to cechy są niezwykle cenione w erze bezosobowych zakupów przez platformy internetowe. Czym odróżnia tradycyjne hurtownie od ich wirtualnych odpowiedników jest fachowe doradztwo i możliwość bezpośredniej konsultacji na miejscu, czego nie znajdziemy przed ekranami monitorów, tak więc czynnik ludzki jest wciąż dla wielu klientów czynnikiem decydującym, jeśli w parze z tym idzie jakość oferowanych usług. Idealnym więc rozwiązaniem wydaje się połączenie usług świadczonych na miejscu wraz z możliwością dokonania zakupu online, łącząc oszczędność czasu oraz fachową pomoc w razie potrzeby. Kompromis taki daje klientowi co najlepsze z obu światów, a wiadomo, że zadowolony klient to przepis na sukces w biznesie.