czas czytania: 3 min materiał partnera

Czy wygląd budynku firmowego ma znaczenie dla klienta?

budynek firmowy

Każdy przedsiębiorca chce poszerzać grono swoich klientów, dlatego cały czas powstają nowe narzędzia i działania marketingowe. Najbardziej znane marki są rozpoznawalne nie tylko po nazwie, ale też symbolach graficznych, budynkach lub samej kolorystyce! Czy wygląd budynku ma duże znaczenie dla klienta? Odpowiedź na to pytanie jest oczywista, jednak warto spytać również „Dlaczego?”.

Dlaczego wygląd ma znaczenie?

Wszyscy lubimy ładne rzeczy i jest to naturalny mechanizm człowieka. Brudne i zniszczone budynki mogą kojarzyć się z nieciekawym środowiskiem. I choć stare kamienice mają swój urok, zwykle omijamy je szerokim łukiem. Istnieje cienka granica między budynkiem zabytkowym i eleganckim, a zwyczajnie starym i zaniedbanym. Nie bez powodu najlepsze firmy mają swoje siedziby w wyjątkowych miejscach, które cieszą oko niezwykłym designem. Prestiż wynikający z dobrej lokalizacji i unikalności projektu odgrywa dużą rolę w marketingu firmy. Żeby móc odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego wygląd siedziby jest ważny, warto wyobrazić sobie pewną hipotetyczną sytuację. Masz do wyboru dwa biura podróży. Oferują identyczne ceny wycieczek, z pozoru niczym się nie różnią, jednakże jedno z nich mieści się w prestiżowym i nowoczesnym biurowcu, drugie w starej, zaniedbanej kamienicy. Które wybierzesz? Ludzie z natury unikają wszelkich zagrożeń, dlatego naturalnym odruchem będzie wybranie biura w bezpiecznym i schludnym miejscu.

Wyjątkowy, ale nie przesadny!

Budynki firmowe można stawiać od podstaw lub remontować. Obydwie opcje są w porządku i można uzyskać interesujący efekt wizualny. Kluczowym elementem jest przede wszystkim kreatywność, którą można wykorzystać w celach marketingowych. Wyjątkowe budynki przyciągają spojrzenia i są rozpoznawalne, dlatego mogą zwabiać potencjalnych klientów. To kolejny naturalny mechanizm – im bardziej coś jest odmienne, tym lepiej zapada w pamięć. Należy jednak pamiętać, że bardzo łatwo przesadzić. Budynek firmowy musi być zatem w unikatowym designie, ale nadal powinien prezentować się ze smakiem i pasować do otoczenia, a także budować tożsamość firmy. Specjaliści z biura architektonicznego Zalewski Architecture Group podkreślają, że warto czerpać inspiracje z kultury firmy i łączyć style, zarówno w przypadku budownictwa klasycznego, jak i innowacyjnego.

Pamiętaj o wnętrzu!

Zewnętrzny wygląd budynku to nie wszystko, szczególnie wtedy, kiedy zapraszamy do siedziby swoich klientów i partnerów biznesowych. Wnętrze powinno być dostosowane do projektu zewnętrznego i tworzyć z nim spójną całość. Częstym błędem jest projektowanie biur w surowym klimacie, który nie jest industrialny, a najzwyczajniej w świecie pusty i monotonny. Jesteś właścicielem firmy elektronicznej? Postaw na innowacyjne rozwiązania. Prowadzisz szkołę językową dla dzieci? Stwórz pozytywne i pełne energii miejsce, do którego maluchy będą z chęcią przychodziły. Zawsze dostosuj wygląd pomieszczeń i budynku do indywidualnych cech i atutów swojej działalności.   


Architektura budynków firmowych i wnętrz ma znaczenie dla employer brandingu i może pozytywnie wpływać na rekrutację dobrych pracowników. Dla ponad 80% pracowników ma ogromne znaczenie miejsce pracy, jego wygląd oraz ogólne wrażenie. Dobrze zaprojektowana siedziba może przyczynić się do efektywnej pracy i stuprocentowego zadowolenia z niej, a co za tym idzie lepszego wyniku sprzedaży towarów i usług.