Felgi w samochodach ulegają częstemu niszczeniu. Przyczyną są dziurawe drogi, wysokie krawężniki i przeszkody. Kierowca łatwo może zauważyć skrzywienie felgi, ponieważ podczas prowadzenia auta intensywnie drży kierownica, a felga wydaje charakterystyczny dźwięk. Skrzywienie felgi powoduje wibracje zawieszenia, a przy oponach robi się rozszczelnienie. W tym wypadku można kupić nowe felgi, ale to generuje dodatkowe koszty, lepiej wyprostować felgi w Serwisie Opon Dawida Pawlickiego w Poznaniu.
Czym jest prostowanie felg?
Naprawa felg aluminiowych i stalowych jest procesem wieloetapowym. Specjalista powinien zacząć od zdemontowania felgi, oczyszczenia jej z brudu i oszacowania jej stanu i kosztu naprawy. Felgi aluminiowe prostuje się na gorąco, trzeba je cały czas podgrzewać, by nie pękły. Jeżeli felga ma zarysowania, uzupełnia się te braki szpachlą, a następnie maluje się całość lakierem. Delikatne pęknięcia felgi mogą być spawane.
Nowoczesne auta wyposażone są w czujniki ciśnienia w ogumieniu, które montowane są w odpowiednich felgach, które są droższe od standardowych. Czujniki nie przeszkadzają w prostowaniu felg, ale należy je w bezpieczny sposób zdjąć i później założyć. Prostowanie felg to przywrócenie im właściwego kształtu, a do tego potrzebne są specjalistyczne maszyny, w które wyposażona jest Serwis Opon Dawida Pawlicki w Poznaniu.
Kiedy warto prostować felgi?
Przed zakupem nowych felg, warto zorientować się w warsztacie, czy da się je naprostować i naprawić. Można to zrobić, gdy:
uszkodzenie felgi jest stosunkowo nieduże,
obręcze nie są poważnie uszkodzone,
oś felgi nie jest skrzywiona,
ramiona, szprychy i inne elementy felgi nie popękały.
Gdy uszkodzeniu uległy dobrej jakości felgi markowe, bardzo często da się je bezpiecznie naprostować. W przypadku felg słabej jakości, często nie opłaca się ich prostować, ponieważ mogą tego nie wytrzymać i ulec uszkodzeniu po ponownym ich założeniu. Felg mocno uszkodzonych i pogiętych nie warto naprawiać za wszelką cenę.
Lakierowanie felg aluminiowych
Zarysowania na felgach czy delikatne ubytki pokrywa się szpachlą, wygładza, a następnie lakieruje. Felgi stalowe piaskuje się w automatycznej piaskarce, która posiada regulator obrotów zapobiegający uszkodzeniu powłoki.
Felgi aluminiowe źle znoszą piaskowanie, dlatego uszkodzenia i delikatne ubytki naprawia się odpowiednią powłoką malarską. Felgi należy oczyścić ze starej powłoki lakierniczej i odtłuścić. Nakłada się na nie podkład o funkcji ochronnej, następnie farbę bazową w kilku warstwach, a na końcu lakier bezbarwny.
Kompleksową usługą prostowania i spawania felg zajmuje się Serwis Opon Dawid Pawlicki z Poznania.