Biuro to pomieszczenie, które powinno być nie tylko wygodne, ale też w pełni funkcjonalne. Przede wszystkim nie wolno go zagracić. Praca w niewielkim pomieszczeniu wypełnionym meblami to coś zdecydowanie psującego jej efektywność. Czasem jednak potrzebne jest kilka regałów na dokumenty. Które  meble powinieneś wybrać w przypadku swojego biura, a jakie elementy będą zbędne?

Biurka, stoliki i krzesła

Praca w biurze jest pracą siedzącą, dlatego najważniejszym elementem wyposażenia biura są wszystkie meble, które będą w stanie zwiększyć komfort pracy. Krzesła do komputera powinny mieć miękkie obicie i dopasowywać się do kształtu pleców. Ważna jest również regulacja wysokości, aby każdy mógł dopasować optymalną dla siebie pozycję. Wybór odpowiedniego biurka to również niełatwe zadanie. Warto wybrać modele, które mają wbudowaną choć jedną szafkę lub szufladę do przechowywania podręcznych akcesoriów biurowych i rzeczy osobistych. Dobrym rozwiązaniem będzie też zakup niewielkiego stolika kawowego, aby pracownicy nie musieli stawiać kubków z napojami w pobliżu sprzętu elektronicznego.

Meble do przechowywania

Drugą ważną grupą mebli są wszystkie szafki i regały przeznaczone do przechowywania niezbędnej w biurze dokumentacji. To właśnie one zabierają ogromną ilość cennego miejsca. Ważne, aby nie były masywne. Doskonale w tym celu sprawdzą się meble z dość cienkiej płyty lub metalowe. Specjaliści z firmy MontowniaMeble podkreślają, że najbardziej funkcjonalne są te meble, które zapewniają jak największą powierzchnię przechowywania, przy jednocześnie niedużych wymiarach. Z tego powodu, szkielet regału zawsze warto zaprojektować w taki sposób, aby był dopasowany do rodzaju magazynowanych w nim przedmiotów. W niektórych biurach doskonale sprawdzają się szafy przesuwane i szafy wnękowe, które mogą być montowane w dowolny sposób.

Czego nie warto kupować?

Bardzo często do biura są kupowane meble, które zwykle okazują się całkowicie bezużyteczne. Są to między innymi szafki bez półek. Zmieści się w nich bardzo mało rzeczy, a zajmują sporo miejsca. W zależności od stanowisk obejmowanych w danym biurze wyposażenie może nieco się różnić. Osoby, które do pracy używają tylko komputera (nie muszą prowadzić dokumentacji w klasycznej formie) nie potrzebują wiele szafek. W takim wypadku ich zakup będzie nie tylko zbędną inwestycją, ale też niepotrzebnie zajętą przestrzenią. W takim przypadku najlepiej kupić każdemu pracownikowi biurko, które będzie wyposażone w dodatkowe szuflady i szafki, przeznaczone dla każdego indywidualnie. Niepotrzebne jest również kupowanie monumentalnych mebli ozdobnych oraz dużych akcesoriów, które pełnią tylko funkcje wizualne.