Wiele osób decyduje się na  samodzielne wystawianie ogłoszeń na portalach społecznościowych i innych serwisach z ogłoszeniami.  Mało kto fatyguje się, żeby odpowiednio wycenić nieruchomość i zwykle jest to tylko szacunek – bardzo często nietrafny. Żeby korzystnie sprzedać lub kupić nieruchomość ważna jest pomoc osoby doświadczonej. Dlaczego warto skorzystać z biura nieruchomości i jak szukać dobrego pośrednika?

Dlaczego warto korzystać z pośrednika?

Na samym wstępnie warto wymienić zalety, jakie niesie za sobą korzystanie z pomocy profesjonalnego biura nieruchomość. Pierwszą jest oczywiście oszczędność czasu, gdyż wszystkimi formalnościami i poszukiwaniem kupca zajmuje się specjalista, a Ty nie musisz się o nic martwić. Druga zaleta to docieranie do szerszego grona odbiorców. Biura nieruchomości współpracują z wieloma serwisami i katalogami, dlatego już w kilka dni można znaleźć wiele zainteresowanych osób. Wymieniając plusy, nie wolno zapominać o profesjonalnej wycenie – pośrednik doskonale orientuje się na rynku, a niekiedy posiada nawet uprawnienia rzeczoznawcy majątkowego.

 

Co wpływa na cenę sprzedawanej nieruchomości?

  •     Wiek i stan budynku – im nowszy budynek, tym wyższa jest jego cena.
  •     Lokalizacja – najdroższe są nieruchomości znajdujące się w pobliżu większych miast oraz z dobrym dojazdem do szkół, przychodni itd.
  •     Powierzchnia – nie tylko jej wielkość, ale także sposób zagospodarowania.
  •     Architektura – wiele kupców zwraca uwagę na wygląd budynku, a im ciekawszy i bardziej luksusowy, tym więcej są w stanie za niego zapłacić.

Poszukując rzetelnego biura nieruchomości, warto skorzystać z oferty firmy 4 Ściany, której siedziba znajduje się w Warszawie.

Jakie cechy ma dobry pośrednik?

Dobrego pośrednika nieruchomości można łatwo rozpoznać, jednak trzeba zwrócić uwagę na kilka istotnych cech:

  •     Podejście do klienta – powinien być zaangażowany w poszukiwania kupca, aby jak najszybciej spełnić oczekiwania swojego klienta. Ważna jest także uczciwość.
  •     Doświadczenie – przyda się w przypadku nieruchomości trudnych do sprzedania, kiedy potencjalni kupcy są przygotowani na duże negocjacje w zakresie minimalnej ceny.
  •     Wiedza – szczególnie w dziedzinie nieruchomości oraz ich profesjonalnej wyceny.
  •     Pomysł na marketing – podstawą sprzedaży jest oczywiście właściwa reklama. Ogłoszenia przygotowywane przez pośrednika powinny być przyciągające kupców i pozbawione błędów.

Jeśli przedstawiciel biura nieruchomości już na pierwszym spotkaniu okazuje się niezorganizowany, chaotyczny i traktuje swoich klientów jako produkt, lepiej zrezygnować z jego usług i zdecydować się na skorzystanie z usług innej firmy.