Instalacje LPG montowane w autach osobowych oraz dostawczych można podzielić na pierwszą, drugą oraz bardziej zaawansowaną technologicznie trzecią generację. Ta dedykowana jest do nowszych modeli pojazdów, które powinny posiadać wdrożoną instalację wielopunktową o ciągłym zasilaniu gazem w fazie lotniej, z wieloma czujnikami oraz zautomatyzowanymi podzespołami. Inwestycja w takie wdrożenie jest dość kosztowana, ale bardzo opłacalna, zwłaszcza jeśli pokonujemy miesięcznie dystans większy, niż 500 kilometrów.

Z czego zbudowana jest instalacja LPG trzeciej generacji?

Instalacja LPG trzeciej generacji, jest bardziej rozbudowana od wcześniejszych wersji. W zależności od marki i modelu samochodu, a także od zaawansowania jego instalacji elektronicznej, może się ona nieznacznie różnić. W uniwersalnym ujęciu, można jednak wymienić takie komponenty całego podzespołu, jak: wlew gazu, zbiornik gazu z osprzętem, przełącznik benzyna-gaz, rozdzielacz gazu, refulator składu mieszanki, reduktor wraz z elektrozaworem, sondę lambdę, a także sterownik. Istotny jest również wielozawór, zawór tankowania, czy też filtr.

Jak działa instalacja LPG trzeciej generacji?

Cały proces wtrysku gazu do kolektora dolotowego w tego typie instalacji, następuje za pomocą tzw. silnika korkowego. Działanie to jest zatem porównywalne do funkcjonowania benzynowego silnika o wtrysku jednopunktowym, pomimo tego, że instalacja ta jest wielopunktowa i przeznaczona jest właśnie do pojazdów z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Cała mieszkania paliwowo-powietrzna, przygotowywana jest tuż przed zaworem ssącym, co pozwala na szybką pracę. Rozwiązanie takie jest bardzo efektywne i bezpieczne, a także bezusterkowe, ale ma również swoją wadę. Wszystkie cylindry mają takie samo sterowanie, co zostało zmodernizowane w instalacjach LPG czwartej generacji.

IV generacja coraz popularniejsza?

III generacja instalacji LPG jest wciąż popularna ze względu na olbrzymią liczbę pojazdów w rocznikach od 2005-2010, które często właśnie dostosowane są do tego typu rozwiązania. Nowsze pojazdy, jeśli mają zostać przystosowane do systemu LPG, muszą korzystać z technologicznych rozwiązań IV generacji. Taką, jak i te wcześniejsze, bez żadnego problemu są w stanie wdrożyć w Twoim aucie specjaliści firmy AUTO-GAZ-SERWIS, która zajmuje się profesjonalnym montażem LPG, a także serwisem instalacji, czy jej modernizacją oraz kalibracją. Z pełną ofertą mechaniki oraz elektromechaniki tego podmiotu, warto zapoznać się na dedykowanej stronie internetowej.