Złośliwy przechodzień z kluczem w ręku, źle postawiony słupek na parkingu, niewinna obierka albo nieuwaga przy pakowaniu zakupów. Każdy kierowca spotkał się z niewielkimi zarysowaniami karoserii czy niewielkimi ubytkami lakieru. Niestety, zarysowanie wierzchniej warstwy to nie tylko defekt estetyczny, jaki wielu kierowców jest w stanie po prostu zignorować, ale również ryzyko korozji a co za tym idzie zniszczenia pojazdu. Co, zatem zrobić z nieestetyczną rysą na lakierze? I czego nie robić? Podpowiadają specjaliści z Mercar.

Kolor lakieru

Najważniejsze co należy zrobić to odpowiednio dobrać kolor lakieru. Lakiernicy z Mercar, warsztatu mercedesa, w którym znajduje się profesjonalna lakiernia, podpowiadają, że kod lakieru znajduje się na tabliczce znamionowej ukrytej w samochodzie. Szukać jej można w bagażniku, pod maską, przy drzwiach kierowy czy wlewie paliwa. Niestety, rozwiązanie to nie jest idealne. Po pierwsze w tracie użytkowania samochodu lakier równomiernie zmienia kolor pod wpływem światła słonecznego i temperatury powietrza, więc nawet wybrany zgodnie z odpowiednim kodem lakier może nie być idealny. Drugi problem to poprawki lakiernicze na samochodach wcześniej lakierowanych. Tutaj odpowiedni dobór barwy jest praktycznie niemożliwy. Profesjonalna lakiernia ma narzędzia, którymi potrafi sprawdzić jak odpowiednio dobrać lakier. Dzięki temu nie doprowadzi do mało estetycznych plam i łat na karoserii samochodu.

Metoda nakładania lakieru samochodowego

Obecnie, na rynku dostępne są różne gadgety do samodzielnego przeprowadzenia zaprawek lakierniczych. Trzeba jednak pamiętać, że bez względu na metodę nakładania lakieru, powierzchnia musi być wcześniej odpowiednio przygotowana. W profesjonalnej lakierni, na przykład takiej, jaką ma u siebie MerCar każda rysa jest dokładnie szlifowana odpowiedniej grubości papierem ściernym, oczyszczana, w razie konieczności szpachlowana i podkładowana. Dopiero na tak przygotowaną karoserię, specjalnym pistoletem natryskowym nakładany jest lakier. Użycie pistoletu lakierniczego sprawia, że powłoka lakieru jest równomierna i nie tworzą się zacieki. Co ważne, komora, w której jest to robione, jest starannie oczyszczona ze wszelkich pyłów czy paprochów. Zapobiega to przywieraniu ich do świeżo lakierowanej powierzchni. Nakładając lakier w warunkach przydomowego garażu, albo co gorsza, pod gołym niebem nie jesteśmy w stanie wyeliminować ani zanieczyszczeń, ani niebezpieczeństwa zacieków.
‘Jak zatem przeprowadzać zaprawki lakiernicze? Najlepiej w profesjonalnej lakierni, która jest wyposażona w nowoczesny sprzęt i potrafi dokładnie dobrać lakier samochodowy do wcześniejszego odcienia auta.