Ogrzewanie postojowe – najpopularniejsze typy układów

Materiał partnera
2019-08-20

Jednym z najlepszych sposób na radzenie sobie z mrozem, zamarzniętymi szybami oraz problemami z rozruchem silnika jest ogrzewanie postojowe. Ogrzewanie postojowe służy oczywiście do ogrzewania pojazdu. Tego typu urządzenie bardzo często montowane są w samochodach dostawczych, jednakże bez trudu można zainstalować takie ogrzewanie w samochodach osobowych.

Elektryczne ogrzewanie postojowe

Ogrzewanie postojowe jest niezwykle przydatne w porze zimowej. W czasie, gdy panują niskie temperatury, często zdarza się, że mamy trudności z odpaleniem silnika lub musimy zmagać się z zamarzniętymi szybami. Ogrzewanie postojowe służy do rozgrzewania silnika, a także innych elementów w pojeździe, w tym szyb. Jednakże do ogrzewania pozostałych elementów samochodu oraz nagrzewania wnętrza pojazdu konieczne jest zamontowanie rozbudowanego ogrzewania postojowego.

Specjaliści z firmy Escort Car Service z Bożego Daru w województwie Lubelskim zajmujący się zabudowami busów oferują trzy podstawowe typy układów tego rodzaju ogrzewania. Należą do nich:

      ·        elektryczny układ ogrzewania postojowego,

      ·        wodny układ ogrzewania postojowego,

      ·        powietrzny układ ogrzewania postojowego

Ogrzewanie elektryczne działa automatycznie, odrębnie od układu elektrycznego znajdującego się w samochodzie. Minusem tego typu ogrzewania jest potrzeba podłączenia auta do gniazdka z napięciem 230 V. Podstawowy zestaw elektrycznego ogrzewania postojowego składa się z grzałki silnika. Grzałka dostosowywana jest do poszczególnych modeli silników. Tanie grzałki działają wtedy, gdy podłączy się je do zewnętrznego źródła prądu. Dodatkowo taki układ można wyposażyć w wyspecjalizowany programator, który będzie uruchamiał grzałkę w wyznaczonych godzinach. Przy tego typu ogrzewaniu postojowym możliwe jest również rozbudowanie układu o ogrzewanie wnętrza pojazdu.

Wodne ogrzewanie postojowe

Kolejnym popularnym rodzajem ogrzewania postojowego jest układ wodny, nazywany inaczej ogrzewaniem mokrym. Decydując się na ten wariant ogrzewania, w komorze silnikowej montuje się agregat grzewczy. Urządzenie to jest połączone z obiegiem chłodzenia znajdującym się w aucie. W odróżnieniu od elektrycznego układu, w wodnym ogrzewaniu postojowym nie musimy martwić się o podłączenie sprzętu do zasilania, ponieważ urządzenie to działa na paliwo, które pobierane jest z baku oraz na energię pochodzącą z akumulatora. To sprawia, że wodne ogrzewanie postojowe jest zdecydowanie wygodniejsze w użytkowaniu.

Wykorzystując ten rodzaj ogrzewania nie powinniśmy martwić się o zbyt duży pobór prądu, ponieważ urządzenie służące do ogrzewania wyłączy się automatycznie, jeśli akumulator będzie miał niski poziom energii. Zużycie paliwa również nie jest wysokie. Szacuje się, że wynosi do pół litra paliwa.

Działanie tego układu jest dość proste. Paliwo spalane jest w specjalnej komorze. Wytworzona energia podgrzewa płyn chłodniczy, który przekazuje ciepło do silnika i nagrzewnicy. Następnie ciepłe powietrze za pośrednictwem kratek nawiewowych wtłaczane jest do środka samochodu.

Niezależnie od tego, jaki rodzaj ogrzewania postojowego wybierzemy, korzyści tego układu docenimy w trudnych, zimnych warunkach.

Opracowanie artykułu:

Escort Car Service Paweł Dybiec

22-424 Boży Dar 22 lubelskie
e-mail
www