Warszawski warsztat samochodowy WULKANIZACJA 24H słynie z usług wulkanizacyjnych wykonywanych nawet w niedzielę i święta, a także nocą. Firma proponuje też mobilną wulkanizację, przechowywanie opon, wymianę tarcz i klocków hamulcowych, a także obsługę akumulatorów samochodowych. Szeroka oferta nie kończy się jednak tylko na ogumieniu czy podzespołach hamulcowych. Ważny jest też serwis czujników TPMS, czyli ich montaż, programowanie oraz przegląd. Szczegółami na ten temat dzielą się fachowcy WULKANIZACJI 24H w dalszych częściach artykułu.

Czym są czujniki ciśnienia TPMS?

Jak tłumaczą wulkanizatorzy i mechanicy z warsztatu WULKANIZACJA 24H, czujniki TPMS to systemy monitorujące poziom ciśnienia w samochodowych oponach. Stanowią one jedno z ważniejszych obecnie rozwiązań bezpieczeństwa, ponieważ informują kierowcę o spadku ciśnienia w ogumieniu poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej. Dzięki systemowi TPMS z łatwością można uzyskiwać w oponach prawidłowe ciśnienie, a to wpływa na:

  • krótszą drogę hamowania,
  • bezpieczeństwo jazdy,
  • zmniejszone zużycie paliwa,
  • zmniejszone zużycie tarcz i klocków hamulcowych,
  • zmniejszone zużycie bieżnika opony,
  • zwiększony komfort jazdy,
  • lepszą przyczepność auta,
  • obniżenie ryzyka wystąpienia uszkodzenia zawieszenia czy układu kierowniczego na skutek jazdy z niesprawnym ogumieniem.

Nie zatem dziwnego, że wedle dyrektyw unijnych, każde auto wyprodukowane po listopadzie 2014 musi mieć fabrycznie zamontowany system TPMS. Zespół wulkanizatorów WULKANIZACJA 24H dysponuje jednak odpowiednimi narzędziami i wysoką technologią warsztatową, proponując w ramach serwisu TPMS usługę montażu czujników wraz z zaprogramowaniem nawet w starszych pojazdach. Liczyć można też na wymianę uszkodzonych elementów. Co jeszcze wchodzi w zakres obsługi systemu monitorowania ciśnienia w oponach?

Przegląd i naprawa systemów TPMS

Naprawy systemów TPMS mogą dotyczyć różnych działań. W wielu przypadkach dotyczy to wymiany czujnika lub samych zaworów, a także ponownego zaprogramowania wraz z usunięciem błędów w sterownikach. Często ważne jest też wykonanie nowych połączeń. Serwis zawsze poprzedzony jest jednak przeglądem systemów TPMS, który powinno się wykonywać regularnie przy wymianie opon zimowych na letnie i letnich na zimowe. Weryfikacja stanu technicznego czujników jest również ważna po wykonaniu usługi zbieżności kół oraz po zamontowaniu nowych tarcz i klocków hamulcowych. Zespół warsztatu WULKANIZACJA 24H uwzględnia zatem przegląd systemu TPMS przy kompleksowej obsłudze wulkanizacyjnej pojazdu wykonywanej raz na kilka miesięcy.

Jeśli chodzi zaś o działania, które zalicza się do przeglądu czujników monitorujących ciśnienie w oponach, należy wiedzieć, że ich zakres zależy od typu instalacji. W przypadku systemów pośrednich – TPMS kontroluje ciśnienie na podstawie pomiaru obrotów koła w danym okresie, wysyłając dane do układów ABS i ESP – istotne jest wykonanie serwisu testerem EOBD. Odczytywana jest wtedy pamięć sterownika ABS tak, by zweryfikować błędy oraz prawidłowy model obliczania prędkości obrotowej koła. Przegląd w znacznie lepszych systemach TPMS bezpośrednich, jest zaś bardziej złożony. Polega on na:

  • podłączeniu testera do złącza EOBD i pozyskaniu pamięci sterownika TPMS,
  • zeskanowaniu czujników w celu pobrania danych (np. dotyczących wysokości ciśnienia, stanu baterii czujnika),
  • zweryfikowaniu stanu zaworów i jakości połączeń,
  • sprawdzeniu stanu wkładki zaworowej,
  • sprawdzenie stanu kapturów na każdym z zaworów.

Cena przeglądu systemów TPMS

Cena przeglądu bezpośredniego systemu TPMS w samochodach wynosi w takich warsztatach jak WULKANIZACJA 24H od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych za czujnik. W przypadku napraw i programowania koszty serwisu ustalane są indywidualnie, w zależności od zakresu prac oraz modelu samochodu. Wybierając warszawskich specjalistów działających 24h na dobę, kierowcy stawiają jednak zawsze na kompleksowość, pełen profesjonalizm i atrakcyjne ceny.