Blog Panoramy Firm

Zalety i wady reklamy samochodowej

Materiał partnera
2019-10-10
plandeka

Każda firma promuje swoją działalność poprzez reklamę. Jednak nie każdy robi to w sposób efektywny. Wybierając najlepszy typ reklamy dla swojej działalności, warto rozważyć reklamę na samochodzie. Dowiedz się, jakie są wady i zalety, a także skuteczność tego typu reklamy. Przekonaj się, czy będzie dla Ciebie odpowiednia i przekona odbiorców do Twoich usług.


Samochód jako miejsce na reklamę


Samochód to idealne miejsce na umieszczenie reklamy, ponieważ gwarantuje dotarcie do grupy odbiorców nielokalnych, zróżnicowanych. Pozwala zaoszczędzić koszty promocji, jedna reklama może być użyta w wielu miejscach. Reklama na samochodzie może być wykonana w formie plandeki, folii, lub rysunku. Właściciele, firmy Transport Towarów, zajmującej się m.in. reklamą na samochodach podpowiadają, że ten typ reklamy skutecznie pozwala na utrwalenie jej wizerunku, w tym logo, oferty i danych teleadresowych firmy.

Wady i zalety reklamy samochodowej


Reklama samochodowa nie może być stosowana w samochodach z widocznymi uszkodzeniami lakieru lub widocznymi ogniskami korozji. Przymocowanie reklamy może pogłębić ubytki w blasze lub może ona być w ogóle niemożliwa do zamontowania. Warto także zaznaczyć, że im większa i bardziej kolorowa reklama, tym materiał szybciej może ulec zniszczeniu. Kolejnym minusem jest także to, że jeśli samochód jest w ruchu, to powoduje trudność w odbiorze i zapamiętaniu przekazu reklamy w całości. Mimo kilku wymienionych wad reklama samochodowa ma wiele zalet:


  • Mobilność - możliwość eksponowania firmy w różnych miejscach.

  • Duża i zróżnicowana grupa odbiorców - reklamę zobaczyć może każdy, nie jest skierowana tylko do wybranych odbiorców, może się pojawić wszędzie tam, gdzie znajduje się samochód.

  • Pozytywna opinia odbiorców - reklama samochodowa cieszy się dużą popularnością, odbierana jest z dużym zaciekawieniem, odbiorcy nie uważają tego typu reklamy za irytujący. 

  • Różne rodzaje materiałów i technologie wykonania - reklama jest widoczna i trwała, można ją umieścić w formie plandeki, czy folii PCV, może być także malowana specjalnymi farbami.


Reklama na samochodzie to zdecydowanie forma promocji wizerunku, jaką warto rozważyć. Dociera do dużej grupy odbiorców, może znajdować się w wielu miejscach, bez konieczności wykupowania różnych miejsc reklamowych.

Opracowanie artykułu: