Dziś tak łatwo jest pójść do wielkopowierzchniowego sklepu meblowego, żeby kupić komodę, krzesło czy stolik. Okazuje się, że większość wybiera tego typu meble, bo nie ma czasu na poszukiwanie wyjątkowych, unikalnych przedmiotów. Poza tym wielu brakuje pomysłów, co warto kupić, aby ich dom wyglądał ciekawie i stylowo. A czasem wystarczy poszukać dystrybutorów używanych mebli, bądź na aukcjach internetowych odnaleźć jakieś perełki.

Czasem też dziedziczymy meble po rodzinie. Takie meble, przechodząc z pokolenia na pokolenie, stają się źródłem miłych wspomnień. A ze względu na długą i ciekawą historię rodziny, zyskują pozycję wartościowych pamiątek. Mało tego, wiele mebli z „długoletnim stażem” to przedmioty wykonane z wysokiej jakości materiałów, gdzie każdy element ozdobny posiada ślady kreacji dokonywanej przez dawnych wytwórców. Ze względu na tą wartość ukrytą w sprzętach, ludziom coraz częściej zależy na utrzymywaniu ich w dobrej kondycji, tak aby służyły przyszłym pokoleniom przez kolejne lata.

Ponadto ludzie pomimo życia w pośpiechu, pragną w swoim domu urządzić ciekawą, niestandardową przestrzeń. Rzeczy „vintage” przeżywają na nowo swój renesans, a meblościanka czy słynny fotel 366 projektu Józefa Chierowskiego to dobra niezwykle pożądane. Co więcej, ludzie pragną nadać tego typu meblom nowe życie, dlatego urządzając mieszkanie decydują się na popełnianie wariacji na temat tych mebli, czyli zmianę ich koloru, struktury czy przeznaczenia.

Czy renowacja mebli to dobry pomysł na biznes?

Odnawianie mebli to strzał w dziesiątkę w obecnych czasach, gdzie ludzie dążą do indywidualizmu. Przed jej rozpoczęciem, warto stworzyć biznes-plan oraz przemyśleć, co jest potrzebne do rozkręcenia takiej formy działalności. Należy przygotować zaplecze techniczne takiego przedsięwzięcia, czyli pomieszczenia, sprzęt tapicerski, produkty do wykonywania renowacji, itp. Zastanowić się, czy firma będzie opierała się na zleceniach od osób prywatnych, które same będą dostarczały produkty do odnawiania. A może w rachubę będzie wchodzić również zajmowanie się wyszukiwaniem starych mebli do renowacji i w dalszej kolejności ich sprzedaż. Kluczowym jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy oferta usługowa będzie skierowana na rynek lokalny czy raczej w stronę ogólnopolskiej grupy docelowej, w późniejszej perspektywie rozszerzając ją nawet o kolejne kraje, gdzie odnawianie starych mebli jest zjawiskiem popularnym i bardzo dochodowym.

Jak zacząć i rozwinąć nasz meblowy biznes?

Podczas takich analiz nie można zapominać o aspekcie reklamowym. Istotny jest bowiem dobór odpowiednich narzędzi promocji. Taka działalność wymaga dotarcia do dokładnie wyselekcjonowanych klientów. Poza stworzeniem strony internetowej, warto pomyśleć o wykorzystaniu mediów społecznościowych, zwłaszcza tych, które pozwalają na atrakcyjną  wizualizację udanych renowacji (np. Facebook, Instagram czy Pinterest). Dodatkową korzyścią będzie możliwość prowadzenia dialogu z ekspertami lub entuzjastami starych mebli. Warto także skorzystać z prezentacji w lokalnych wyszukiwarkach takich jak Panorama Firm, gdzie można umieścić nie tylko dane teleadresowe, ale również zdjęcia przykładowych realizacji.

Wszechobecny indywidualizm przejawia się nie tylko w naszym zachowaniu czy sposobie bycia. Coraz częściej ogarnia inne aspekty życia, w tym także przestrzeń domowego ogniska. Ludzie chcą otaczać się wyjątkowymi przedmiotami, w których ukryta jest niezwykła historia. Dlatego odnawianie starych mebli może w najbliższej przyszłości okazać się niezwykle atrakcyjną branżą do prowadzenia działalności.