Najwyższy czas odkryć liczne talenty u dzieciaków z okolicznego osiedla! Warsztaty plastyczne to wdzięczny pomysł na biznes w dużych miastach, gdzie zabieganym rodzicom brakuje czasu na taką zabawę z dziećmi. Prowadzenie takich warsztatów nie jest wcale takie łatwe, jak mogłoby się wydawać, lecz dla osoby posiadającej odpowiednie predyspozycje będzie źródłem ogromnej satysfakcji.

Gdzie prowadzić zajęcia plastyczne dla dzieci?

Podstawą sukcesu tego typu biznesu jest lokalizacja.  Ponieważ oferta skierowana  będzie głównie do pracujących rodziców,  siedziba  firmy powinna znajdować się na dużych osiedlach mieszkaniowych  lub w okolicy  tzw. „zagłębi biznesowych”. Warto sprawdzić, czy w pobliżu nie funkcjonuje już podobny biznes (sprawdzimy to np. przeszukując bazy firm w Internecie takie jak Panorama Firm).

Lokal  powinien być jasny i przestrzenny, wyposażony na przykład w jedną dużą salę i 2 mniejsze. Należy zadbać o bardzo wysoki standard sanitarny, który będzie wielokrotnie kontrolowany podczas wizyt różnych urzędów. Nie będę poruszał tematu wystroju lokalu, gdyż każda artystycznie uzdolniona osoba już czytając ten tekst widzi oczyma wyobraźni swą wymarzoną „pracownię”.  Mała podpowiedź: warto zadbać o DUŻO SZAFEK I PÓŁEK, które z czasem zapełnią się efektami twórczości naszych małych artystów.

Jak odnieść sukces prowadząc warsztaty plastyczne dla dzieci?

Trudnym zadaniem jest dobór odpowiedniej kadry prowadzącej zajęcia. Podstawowym kryterium przy rekrutacji powinno być wykształcenie pedagogiczne, chęć pracy z dziećmi  oraz zmysł artysty. Fajnie, gdyby każdy animator specjalizował się w innych technikach plastycznych. Prowadzenie kreatywnych warsztatów dla dzieci to zajęcie dla osoby uzdolnionej artystycznie, ale posiadającej też zdolności managerskie. Ponieważ często te dwie cechy charakteru jakoś nie chcą iść w parze, może warto pomyśleć o wspólniku?

To, co zadecyduje o sukcesie warsztatów, to wysoki poziom merytoryczny zajęć, barwny, często uaktualniany program artystyczny, oraz wrażliwość na potrzeby klienta, odnośnie np. grafiku. W tym biznesie trzeba być bardzo elastycznym i posiadać umiejętność reagowania na bieżąco, często w trudnych sytuacjach, jakie wiążą się z pracą z dziećmi. Ale dla kreatywnej osoby to nic trudnego!

Inspiracje tematów zajęć znajdziemy w Internecie. Tam też kupimy i pobierzemy potrzebne materiały, wykrojniki, wzory. Niestety, materiały plastyczne są dość drogie - warto zaprzyjaźnić się ze sklepem plastycznym negocjując rabaty, sprawdzać oferty supermarketów (ciekawe produkty plastyczne pojawiają się w…lokalnych dyskontach ) i monitorować sklepy internetowe i aukcje.

Ze względu na profil klienta, koniecznie trzeba zadbać o reklamę w Internecie zakładając profesjonalną stronę internetową oraz tworząc profile w mediach społecznościowych.  Bardzo ważna jest dokumentacja zajęć (zdjęcia, materiały video), w przypadku tego biznesu – im bardziej kolorowo i wesoło, tym lepiej! Szczególnie przydatny może być Facebook oraz Instagram, ale warto rozważyć także kanał na YouTube.