Usługi telekomunikacyjne świadczone dla firm stale się zmieniają, w związku z czym niełatwo stwierdzić, które są korzystne, a które nieco mniej. Trudne jest też sprecyzowanie indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorstwa. Na szczęście z pomocą przychodzą firmy zajmujące się doradztwem telekomunikacyjnym. Dzięki nim podejmowanie decyzji związanych z opisywanym tematem staje się o wiele łatwiejsze.

Na czym polega doradztwo telekomunikacyjne?

Doradztwo to, jak pewnie wiesz, udzielanie fachowych porad, na przykład prawnych bądź ekonomicznych. Może też dotyczyć usług telekomunikacyjnych, których dobór do potrzeb przedsiębiorstwa nie zawsze jest tak łatwy, jak mógłby się wydawać. Podsumowując – doradztwo telekomunikacyjne to inaczej udzielanie pomocy, konsultacji z zakresu usług telekomunikacyjnych.

Firmy, które specjalizują się w takim działaniu, opierają swoją pracą na regularnym przeprowadzaniu badań porównawczych dostępnych możliwości telekomunikacyjnych. Warto jednak podkreślić, że każde doradztwo telekomunikacyjne rozpoczyna się bezpłatnym audytem obecnych rozwiązań, które wskazują, jakie są potrzeby danego przedsiębiorstwa. W trakcie późniejszych analiz eksperci monitorują interesujące klienta usługi, a następnie oceniają je, przede wszystkim pod względem technicznym i finansowym. Badania te polegają na porównywaniu:

  • operatorów telekomunikacyjnych,

  • telefonów komórkowych,

  • centrali cyfrowych, w tym rozwiązań VOIP i IP,

  • systemów do nagrywania,

  • wirtualnych centrali telefonicznych oraz rozwiązań chmurowych,

  • MPLS i SD WAN,

  • rozwiązań MVNO.

Do kogo kierowana jest usługa doradztwa telekomunikacyjnego?

Jeśli rozważasz skorzystanie z usługi doradztwa telekomunikacyjnego świadczonej przez takie firmy jak przedsiębiorstwo MOLL Telecom Service, to wiedz, że zdecydowanie się na taki krok pomoże Ci w zbudowaniu nowoczesnego zaplecza telekomunikacyjnego, co jest konieczne w przypadku firm, w których stawia się na ciągły rozwój i poprawę wydajności przeprowadzanych działań.

Opisywana usługa kierowana jest do tych przedsiębiorców, którym zależy na maksymalizowaniu swojej efektywności i tym samym na dynamizowaniu sprzedaży oferowanych przez siebie dóbr. Dzięki skorzystaniu z niej nie trzeba się martwić na przykład o dobór odpowiednich urządzeń mobilnych, których specyfika nieustannie się zmienia. W jej zakres może też wchodzić weryfikacja potrzeb danej firmy w kontekście telekomunikacji oraz analiza tych wymagań pod kątem ich zaspokojenia. Czasami polega również na tworzeniu biznesplanów dla rozwiązań telekomunikacyjnych.