Pozyskiwanie klientów to największe wyzwanie, z którym mierzą się firmy na rynku. Nie wystarczy wyprodukować produkt lub przygotować usługę, trzeba jeszcze znaleźć odbiorcę, który zdecyduje się zamówić danych produkt lub usługę i za niego odpowiednio zapłacić.Jest wiele sposobów na dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. Jedną z możliwości jest wykorzystanie globalnego medium, jakim jest Internet.

Z Internetu w Polsce korzysta prawie 26,7 mln Polaków (dane: PBI, wrzesień 2017), co stanowi 70% społeczeństwa. Przewagą Internetu, jako medium reklamowego, jest to, że użytkownicy korzystają z Internetu o każdej porze dnia i nocy, a ich zachowania w sieci są mierzalne. Co więcej, można identyfikować ich zainteresowania na bazie tego, z jakich serwisów korzystają oraz jakich słów kluczowych używają w wyszukiwarkach. To z kolei pozwala trafiać do nich z reklamą kontekstową, odpowiadającą na ich potrzeby w danym momencie.

Firmy mogą reklamować swoją ofertę w wyszukiwarkach firm, wystawiać swoje produkty w platformach zakupowych, docierać bezpośrednio do potencjalnych odbiorców poprzez e-mailing, reklamować produkty do zidentyfikowanych odbiorców poprzez retargeting lub inwestować w kampanie na pozyskiwanie leadów.

Aby reklama finalnie doprowadziła do transakcji, potencjalny odbiorca potrzebuje znaleźć w Internecie profil firmy, na którym zapozna się z ofertą i dokona zakupu online, a jeśli nie to znajdzie adres gdzie będzie mógł udać się w celu zakupu, ewentualnie nawiąże kontakt telefoniczny lub mailowy.

Warto, aby firma była obecna w Internecie w formie strony internetowej oraz profilu firmy w wyszukiwarkach firm, serwisach mapowych i serwisach społecznościowych, ponieważ tam są jej potencjalni klienci.

Obecność biznesu online daje trzy istotne korzyści:

1. Informacja dla obecnych klientów – aktualny adres, telefon, jak dojechać do firmy. Elektroniczna wizytówka, która jest zawsze dostępna dla osób, które szukają tej firmy po nazwie. Najlepiej nie w jednym miejscu, tylko w wielu serwisach, zawsze aktualne i kompletne dane – to zwiększa wiarygodność firmy.

2. Dotarcie do nowych klientów, którzy szukają produktów i usług oferowanych przez daną firmę. Strona internetowa lub profil firmy w wyszukiwarce firm lub mediach społecznościowych, do której odsyłają kampanie promocyjne. Reklama powinna prowadzić do miejsca, gdzie potencjalny klient będzie mógł zapoznać się ze szczegółami oferty i przejść do transakcji.

3. Dialog z klientami – strona internetowa lub profil firmy w mediach społecznościowych pozwoli na podanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów, co pozwoli zaoszczędzić czas i stworzy pozytywny wizerunek firmy. Aktywny dialog z klientami na profilu społecznościowym pozwoli na neutralizowanie negatywnych opinii, zbieranie pomysłów i badanie opinii.

Bazą obecności firmy w Internecie jest strona internetowa oraz wizytówki z wielu serwisach. Przygotowanie wielu wizytówek oraz ich aktualizacja jest nie lada wyzwaniem, ale można skorzystać z dostępnego na rynku narzędzia NETskaner, które umożliwia tworzenie i publikację wizytówek wielu serwisach (Google, Facebook, Panorama Firm, Yelp, Cylex i wiele innych) oraz nawigacjach samochodowych (Tom, Tom, Navmii, Waze).

NETskaner zapewnia wygodne zarządzanie ich treścią w jednym miejscu, poprzez wygodny panel administracyjny. Pozwala na automatyczne aktualizowanie danych firmy w wielu profilach jednocześnie, umożliwia ich atrakcyjną prezentację, zabezpiecza przed ingerencją osób niepowołanych oraz monitoruje opinie o firmie.

NETskanera można przetestować bezpłatnie pod adresem https://netskaner.pl/