Inspirowani kulturą zachodnią, coraz częściej decydujemy się na wzięcie ślubu poza murami lokalnego kościoła. Ceremonia na łonie natury to niezwykle magiczne przeżycie. Wiele par marzy o tym, by powiedzieć sobie „tak” na nadmorskiej plaży. I na szczęście od kilku lat jest to możliwe. Trzeba jednak mieć świadomość skali tego przedsięwzięcia. Jak zorganizować ślub cywilny i wesele nad Bałtykiem?

Po pierwsze: kwestie formalne

Zmiany prawne przeprowadzone w 2015 roku umożliwiły Polakom zawieranie małżeństw w plenerze. Do tej pory z takiej możliwości skorzystało już tysiące par. Spora część z nich postanowiła pobrać się na tle bezkresnego morza w otoczeniu rodziny i przyjaciół. Organizację ślubu nad Bałtykiem należy rozpocząć jak najwcześniej po zaręczynach z uwagi na dużą ilość zainteresowanych. Zwykle ceremonie zaślubin odbywają się w Trójmieście, z czego zdecydowanie najwięcej turystów przyciąga Gdańsk.

Przepisy mówią, że ślub może odbyć się w każdym miejscu, które nie zakłóca powagi i dostojności sytuacji oraz które jest bezpieczne dla weselników. Pierwszym zadaniem narzeczonych jest więc znalezienie ustronnej plaży. Żaden urzędnik nie udzieli bowiem ślubu na zatłoczonym i hałaśliwym kąpielisku. Zresztą nikt o zdrowych zmysłach nie zdecydowałby się na zaślubiny w takich warunkach.

Kiedy uda nam się znaleźć odosobniony kawałek wybrzeża, będziemy musieli ustalić, kto jest jego właścicielem. W posiadaniu ziemi może być hotel, urząd miasta, gminy lub osoba prywatna. Konieczne będzie uzyskanie zgody od danego podmiotu do wykorzystania plaży jako miejsca zaślubin. Może się to wiązać z opłatą, której wysokość uzależniona będzie od cennika właściciela gruntu.

Po dokonaniu rezerwacji plaży i ustaleniu daty ślubu musimy udać się do Urzędu Stanu Cywilnego właściwego dla miejsca, w którym pragniemy się pobrać. Narzeczeni muszą mieć przy sobie dowody osobiste, skrócone akty urodzenia oraz zaświadczenia o braku przeciwwskazań do zawarcia związku małżeńskiego. Po wypełnieniu formalności przedstawionych przez urzędnika i uiszczeniu stosownych opłat, pozostanie nam tylko czekać na wielki dzień.

Po drugie: organizacja wesela

O ile pary chętnie wymieniają się przysięgami małżeńskimi, mając za świadka Bałtyk, to organizacja przyjęcia weselnego na nadmorskiej plaży jest już rzadziej spotykana. Zdecydowana większość narzeczonych postanawia zaprosić weselników na zabawę do wybranego hotelu. W Trójmieście funkcjonuje wiele obiektów noclegowych, lecz tylko nieliczne mogą pochwalić się wystawną salą bankietową i doświadczeniem w organizacji wesel. Te zalety z pewnością można przypisać gdańskiemu Hotelowi Amber.

Jest on usytuowany w na wzgórzu w sąsiedztwie morza i Starego Miasta. Dzięki tak doskonałej lokalizacji żaden z zaproszonych gości nie będzie miał problemów z dotarciem na wesele zaraz po zaślubinach. Hotel Amber dysponuje dwoma salami weselnymi z wyjściem na przestronny taras zewnętrzny. Jedna z sal może pomieścić 90 osób, druga – 130. Pracownicy hotelu pomagają w kompleksowej organizacji przyjęcia weselnego zgodnie z oczekiwaniami narzeczonych.

Mając na uwadze komfort gości, możliwe jest różne ustawienie stołów na sali. Każde z pomieszczeń zaaranżowane jest w elegancki, aczkolwiek klasyczny sposób, dzięki czemu, przy pomocy odpowiednich dekoracji i dodatków, można dostosować wygląd wnętrza do określonego stylu przyjęcia weselnego. Sale są klimatyzowane, jasne i znakomicie przystosowane pod względem technicznym. Umożliwia to stworzenie efektownej oprawy muzycznej wesela niezależnie od tego, czy para zdecyduje się na zatrudnienie DJ-a, czy zespołu muzycznego.

Po trzecie: smaczne menu

Wszyscy wiemy, że na udane wesele składa się sympatyczne towarzystwo, dobra muzyka i smaczne jedzenie. Hotel Amber zatrudnia znakomitych kucharzy, którzy przygotowują dania na bazie lokalnych i świeżych składników. Menu weselne zawsze ustalane jest indywidualnie, co umożliwia dopasowanie potraw do preferencji kulinarnych weselników. Narzeczeni mogą liczyć na profesjonalne doradztwo ze strony personelu w kwestii rodzaju, ilości i kolejności serwowania poczęstunku. Wizytówką obiektu jest wysoko wykwalifikowana i kulturalna obsługa, która zadba o to, by na stołach zawsze znajdowały się ciepłe i estetycznie wyglądające posiłki.

Po czwarte: nocleg dla gości

Organizując wesele nad morzem, musimy pamiętać o zapewnieniu gościom komfortowego noclegu. Dobrze, by był on dostępny w tym samym miejscu, w którym będzie odbywać się przyjęcie. Hotel Amber dysponuje wygodnymi i stylowymi pokojami w wersji standard i deluxe. W każdym z nich weselnicy odpoczną i zrelaksują się po całonocnej zabawie. Goście mogą też skorzystać z całodobowej i bezpłatnej Strefy Relaksu, co uczyni ich pobyt jeszcze bardziej atrakcyjnym i komfortowym. Urocza niespodzianka czeka również świeżo upieczonych małżonków. Butelka wybornego wina i apartament z widokiem na morze uprzyjemnią noc poślubną i przygotują nowożeńców na poprawiny.