Gospodarczy lockdown zmienił przyzwyczajenia zakupowe Polaków. Okazuje się, że od początku pandemii zanotowano znaczny wzrost sprzedaży w sklepach internetowych. Gwałtowny skok popularności rynku e-commerce, który z roku na roku i tak przybierał na sile, to jasna informacja dla firm zajmujących się handlem. Przedsiębiorcy, którzy z refleksem zareagują na tę zwyżkę, mają szansę na pomnożenie swoich zysków i otworzenie nowego biznesowego rozdziału. Jednak to nie jedyny asumpt, dla którego warto działać e-commerce. Poznaj 5 zalet sprzedaży online z perspektywy przedsiębiorcy i przekonaj się, że jesteśmy świadkami przełomu.

1. Wzrost popularności i zaufania do handlu online

Koronawirus zmienił naszą rzeczywistość; co do tego stwierdzenia chyba nikt nie ma wątpliwości. W naturalny sposób pandemia odbiła się na świecie handlu. Według statystyk podczas zamknięcia sklepów stacjonarnych wiele osób dokonało swoich pierwszych zakupów przez internet. Teraz, mimo że galerie handlowe są ponownie otwarte, klienci, którzy raz zrobili zakupy w sklepie internetowym, chętniej uczynią to po raz kolejny.

Zresztą, zaufanie Polaków do zakupów online rośnie z roku na rok. Handel internetowy jest coraz bardziej bezpieczny i komfortowy. Aplikacje służące do przeglądania ofert e-sklepów wciąż podnoszą swoją jakość i funkcjonalność. Ponadto przybywa form wygodnej płatności (np. BLIK), które znacznie ułatwiają i przyspieszają internetowe zakupy.  

Według statystyk w ubiegłym (2019 roku) wartość polskiego rynku e-commerce przekroczyła 50 mld zł. Prognozy wskazują, że pod koniec tego (2020 roku) możemy spodziewać się podwojenia tej sumy. W 5-letniej perspektywie handel internetowy będzie wzrastał o 20% rocznie – twierdzą specjaliści. To wyraźny sygnał dla przedsiębiorców i osób, które dopiero planują założyć swoją działalność, że jesteśmy świadkami handlowej transformacji, na którą wypada zareagować.

2. W e-commerce lokalizacja nie ma większego znaczenia  

Handel internetowy sprawia, że lokalizacja Twojej firmy właściwie nie ma znaczenia. Z małego miasteczka bez problemu możesz dobić transakcji z klientami z Warszawy, Krakowa, czy innego miejsca w Polsce. Ale to nie wszystko – e-commerce otwiera możliwości współpracy z całym światem. Twoją ofertą mogą zainteresować się konsumenci i przedsiębiorstwa z różnych części globu. Taka wiza pozwala patrzeć na rozwój biznesu z zupełnie innej, znacznie szerszej perspektywy.

3. Handel internetowy pozwala zaoszczędzić pieniądze i czas

Kolejną zaletą e-handlu jest bez wątpienia oszczędność pieniędzy i czasu. Firmy, które działają tylko w sieci, nie muszą martwić się o czynsz i rachunki za lokal stacjonarny. Mogą większą część swoich funduszy przeznaczyć na promocję marki w sieci; rozwój strony internetowej, kampanie marketingowe czy profesjonalną optymalizację SEO.

Ponadto właściciel firmy działającej w internecie nie ma obowiązku przesiadywać w swoim biurze przez 8 godzin dziennie. Zarządzać swoim biznesem może przy pomocy laptopa lub smartfona, w kawiarni lub na plaży. To spore udogodnienie, które powoli staje się znakiem naszych czasów.


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>


4. E-commerce to oferta bez ograniczeń

Asortyment w sklepie stacjonarnym ma swoje ograniczenia, choćby z tak prozaicznego powodu jak metry kwadratowe. Sklep internetowy natomiast rządzi się innymi prawami. Firma prezentuje na stronie internetowej katalog produktów, które posiada i które w ciągu kilku dni może sprowadzić, jeśli klient będzie nimi zainteresowany. Takie działanie znacznie uelastycznia transakcje, poszerzając ofertę sklepu z korzyścią dla firmy i konsumenta.

5. Analiza poczynań klientów i konkurencji

Ruch i działania w sklepie internetowym dużo mówią o preferencjach klientów. Nie tylko o tym, jakie produkty najchętniej wybierają, ale także jak długo przebywają na stronie, jakie formy płatności preferują, czy z jakiego miejsca w sieci zostali przekierowani do Twojego e-sklepu. Tego typu informacje powalają przeanalizować działalności i wychwycić jej mocne i słabsze strony.

Ponadto dzięki sieci bez większych problemów masz wgląd w poczynania konkurencji. Wchodząc do e-sklepu firmy z Twojej branży, możesz porównać ceny, a przeglądając opinie, sprawdzić, co wyróżnia Twojego konkurenta i na co zwracają uwagę jego klienci komentujący przeprowadzone transakcje.

Przez ostatnie miesiące przekonaliśmy się, jak istotnym elementem naszej codzienności jest internet, który stał się dla wielu prymarnym narzędziem do nauki, pracy, a także robienia zakupów. Nie ma wątpliwości, że te doświadczenia to przyczynek do zmian. Lekcje online i praca zdalna przetarły szlaki w szkołach i firmach. Wzrost zainteresowania e-commerce to inna ścieżka, która – już wcześniej wydeptana – znacznie poszerzyła swój zasięg, który według prognoz w przyszłości będzie jeszcze większy.

Wyżej wymienione zalety handlu elektronicznego na pewno nie zamykają listy. Pokazują jedynie powody, dla których warto prowadzić e-sklep w obecnej rzeczywistości. E-commerce staje się coraz mocniejszą konkurencją dla sprzedaży tradycyjnej i powoli okazuje się, czymś więcej niż tylko jej uzupełnieniem. A jak będzie? przekonamy się w najbliższych latach.