Chyba nikt nie ma wątpliwości, że trwająca już ponad rok pandemia zmieniała wiele. W świecie biznesu największe zmiany można zaobserwować w sprzedaży internetowej. Nieograniczony czas na podjęcie decyzji, dostępność przez całą dobę, czy zakupy bez wychodzenia z domu – to tylko kilka z wielu zalet, jakie dostrzegają klienci Internetowi. Jakie trendy panują obecnie na rynku e-commerce? – o tym poniżej.

Jakie formy płatności są najpopularniejsze?

Jeśli chodzi o formy płatności, liczy się przede wszystkim wygoda. Szczególnie gdy wybieramy i kupujemy produkt przy użyciu smartfona lub tabletu. Według raportów największą popularnością cieszą się płatności w formie BLIK oraz szybkie przelewy. Dlatego, jeśli prowadzisz sklep internetowy, zadbaj o to, żeby Twoi klienci mieli dostęp do najwygodniejszych i najpowszechniej stosowanych metod płatności.

Jakie formy dostawy zyskują na popularności?

Klienci Internetowi coraz częściej decydują się na dostawę do paczkomatu. Niesie to ze sobą wiele plusów. Po pierwsze klient nie musi martwić się, że nie będzie go w domu podczas wizyty kuriera. Po drugie wiele osób ceni sobie bezkontaktowość, która podnosi poziom bezpieczeństwa. Po trzecie nie bez znaczenia dla kupujących pozostaje aspekt ekologiczny tego rozwiązania. To trzy mocne argumenty, które przekonują coraz większą liczbę internautów.

Jak zmieniają się klienci Internetowi?

Rozwój rynku e-commerce to plus dla firm działających w sieci, ale trzeba wziąć pod uwagę fakt, że konsumenci z czasem zaczynają ograniczać swoje spontaniczne internetowe zakupy po analizie swoich miesięcznych wydatków. Coraz więcej osób deklaruje, że zamierza dokonywać zakupów w bardziej przemyślany sposób. Oznacza to, że coraz ważniejsza w handlu internetowym staje się cena konkretnych produktów oraz koszty dostawy.  

Czego oczekują klienci online?

Skoro klienci zaczynają myśleć rozsądnie, oczekują również narzędzi, które ułatwią im podejmowanie korzystnych decyzji. Jednym z przydanych funkcji w sklepie internetowym jest porównywarka cen, dzięki której klient może oszacować swoje wydatki, ale także porównać parametry poszczególnych produktów i dokonać przemyślanego wyboru. Dlatego, zanim zdecydujesz się na wybór platformy e-commerce, koniecznie sprawdź, czy tworzy ona sklepy z opcją porównywarki produktów.

 

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

 

Jakie nowe formy sprzedaży zyskują na popularności?

Sklepy internetowe i serwisy typu Allegro to znane wszystkim kanały sprzedażowe. Jednak do głosu zaczynają dochodzić nowe rozwiązania, takie jak Social-Shopping , czyli zakupy w mediach społecznościowych oraz live commerce, czyli zakupy w trakcie prezentacji produktów na żywo. Na razie te opcje są w internetowych powijakach, ale kto wie, czy nie staną się bardziej popularne w przyszłości.

Czy czas odpowiedzi na pytanie klienta ma znaczenie?

Raporty pokazują, że coraz większe znaczenie ma to, jak szybko odpisujesz swoim klientom na wiadomości. Połowa kupujących w sieci twierdzi, że maksymalny czas na odpowiedź to ok. 2. godziny. E-kupujący chce mieć dostęp do potrzebnych informacji w trakcie zakupu, tak jak wygląda to podczas wizyty w sklepie stacjonarnym, gdy może spytać o poradę sprzedawcę. Refleks wymaga wyjątkowej czujności, szczególnie w przypadku firm z niewielką liczbą pracowników.

Czy klienci online często dokonują zwrotów?

Zwrot to święte prawo klienta internetowego i coraz częściej internauci z niego korzystają. 18% klientów przyznaje, że dokonuje zwrotów. Na przykład w przypadku zakupu odzieży 26% e-klientów zaznacza, że kupuje kilka rozmiarów i kolorów, od razu mając świadomość, że część z nich zwróci. Dlatego rozwijając swój sklep internetowy, pamiętaj o rozwijaniu kanału zwrotów – na pewno będzie potrzebny.

Czy promocje w e-sklepie mają znacznie?

Nic tak nie przyciąga uwagi użytkowników jak atrakcyjne promocje. Co ciekawe, wielu internautów uważa brak promocji za brak zaangażowania marki w sprzedaż swoich produktów. Co więcej, klienci Internetowi są coraz bardziej świadomi – co czwarty klient potrafi rozpoznać pozorne promocje. Ponadto konsumenci nisko oceniają sklepy, które nie podają informacji o czasie trwania promocji. Warto mieć to z tyłu głowy, tworząc swój e-sklep. 

Źródło: Raport. Co (u)gryzie e-commerce?