W ostatnich latach sprzedaż internetowa rośnie w siłę. W Polsce już 73% internautów robi zakupy online. Warto zatem pomyśleć o założeniu własnego sklepu internetowego. Aby uruchomić e-sklep, potrzebna jest jednak platforma e-commerce. Najpopularniejszą platformą na rynku jest obecnie PrestaShop. Dlaczego rozwiązanie to cieszy się tak dużym zainteresowaniem, jakie przynosi korzyści i dla kogo będzie najlepszą opcją? Odpowiadamy w artykule.

Jaką platformę e-commerce wybrać dla małej lub średniej firmy?

Platforma e-commerce to oprogramowanie, które umożliwia budowę sklepu internetowego oraz jego prawidłowe funkcjonowanie. To dzięki niej można m.in. sprzedawać produkty czy zapewnić swoim klientom bezpieczeństwo. Bez platformy e-commerce nie można byłoby więc robić zakupów i dokonywać płatności.

Na rynku dostępne są 4 typy platform:

  1. Platformy Open Source
  2. Platformy Saas (Software as a Service), czyli tzw. chmurowe
  3. Platformy oparte na licencji
  4. Platformy dedykowane

Dla małych i średnich firm m.in. ze względu na atrakcyjną cenę (ale nie tylko) najlepszym rozwiązaniem są platformy Open Source i Saas. Każda z nich ma oczywiście swoje zalety i wady, jednak oprogramowanie Open Source ma taką przewagę, że jest bardzo elastyczne, daje dużą swobodę w modyfikacji i możliwość wdrażania różnych nowych funkcjonalności. Dzięki temu e-sklep może stopniowo się rozwijać i być udoskonalany, co jest przecież bardzo ważne dla biznesu.

Jakie są zalety PrestaShop?

Jednym z oprogramowań typu Open Source jest właśnie PrestaShop. PrestaShop to najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. W rankingu wyprzedza WooCommerce i Shoper[1]. Skąd bierze się tak duże zainteresowanie tą platformą? Na pewno znaczenie tutaj mają jej liczne zalety, takie jak:

  • elastyczność i duże możliwości – oprogramowanie daje pełny dostęp do kodu strony, co pozwala na ingerencję w wygląd sklepu oraz dokonywanie licznych modyfikacji i zmian w poszczególnych elementach i funkcjonalnościach,
  • możliwość integracji sklepu z innymi systemami (systemy płatności, księgowe czy kurierskie),
  • szeroki wybór gotowych modułów, szablonów i dodatków, które pozwalają na ulepszenie działania sklepu i dostosowania go do swoich własnych potrzeb,
  • częste aktualizacje systemu, poprawki ewentualnych błędów i dodawanie ulepszeń,
  • bezpieczeństwo i wydajność,
  • dostęp do platformy w wielu językach, co daje możliwość rozszerzenia działalności na inne zagraniczne rynki bez względu na walutę,
  • społeczność platformy – istnieje specjalne forum PrestaShop, na którym fachowcy dzielą się swoją wiedzą, dzięki czemu w razie ewentualnych problemów można uzyskać wsparcie i znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania.

Niestety czasem informacje na dedykowanych forach są dla niektórych niewystarczające. Podstawową wadą platformy PrestaShop jest brak wsparcia technicznego, co może być uciążliwe zwłaszcza dla początkujących e-sprzedawców oraz osób, które nie mają czasu na samodzielną obsługę sklepu internetowego. Jeśli należysz do tego grona, myślisz o swoim biznesie przyszłościowo, ale potrzebujesz pomocy technicznej, możesz skorzystać z Premium eShop. Dzięki temu w pełni wykorzystasz wszystkie możliwości, jakie daje CMS PrestaShop.

 

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

 

Dlaczego warto skorzystać z oferty Premium eShop?

Premium eShop to platforma oparta o PrestaShop. Wyróżnia ją jednak to, że klient otrzymuje tutaj swojego dedykowanego opiekuna, który czuwa nad całym procesem wdrożenia sklepu i na bieżąco monitoruje, czy wszystko działa tak, jak należy. Ponadto cały czas pomaga w prowadzeniu sklepu, podpowiada jak promować produkty i doradza, co zrobić, by zwiększyć sprzedaż i ilość zamówień. Opiekun e-commerce dba o techniczną obsługę sklepu czy wdrażanie nowych funkcjonalności, Ty zaś możesz spokojnie zająć się rozwojem swojego biznesu.

Premium eShop to więc przede wszystkim niezastąpiona i kompleksowa pomoc specjalistów, którzy zajmują się wszystkim – od budowy i wdrożenia sklepu po obsługę. Jeśli zdecydujesz się na tę opcję, nie będziesz musiał martwić się aktualizacją systemu (masz w pakiecie 6 aktualizacji w trakcie trwania umowy) i wprowadzaniem niezbędnych zmian. Fachowcy pomogą Ci też wybrać odpowiednie moduły i dodatki oraz zadbają o optymalizację sklepu i jego sprawne działanie.

Co jeszcze oprócz pomocy dedykowanego opiekuna wyróżnia Premium eShop? Otóż platforma ta zapewnia:

  • indywidualny projekt sklepu dopasowany do Twoich potrzeb,
  • sklep nowoczesny, estetyczny, wygodny i intuicyjny w działaniu,
  • sklep responsywny, czyli dopasowany do urządzeń mobilnych, dzięki czemu będzie zajmował wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, a Ty zyskasz więcej klientów,
  • bezpieczeństwo – sklep z certyfikatem SSL (czyli protokołem sieciowym, który służy do ochrony i szyfrowania przesyłanych informacji), wydajne serwery, zabezpieczenie przed wirusami i atakiem hakerów,
  • ciągłość działania i bezawaryjność – specjaliści e-commerce testują działanie sklepu  pod kątem funkcjonalności czy szybkości działania oraz wprowadzają niezbędne zmiany,
  • wsparcie administracyjne i stałą obsługę,
  • niezbędne integracje z systemami płatniczymi i firmami kurierskimi,
  • regulamin sklepu internetowego i zgodność z RODO,
  • profesjonalne szkolenia z e-commerce,
  • sklep na własność – po wygaśnięciu umowy to Ty stajesz się wyłącznym właścicielem sklepu. Możesz wtedy zdecydować, czy chcesz przedłużyć współpracę, czy wolisz dalej prowadzić swój sklep online samodzielnie.