Zatrudnienie nie tylko doświadczonego i rzetelnego kandydata, ale przede wszystkim godnego zaufania jest nie lada wyzwaniem dla właścicieli firm różnych branż. W niektórych zawodach bogate CV nie wystarczy. Detektywistyczna weryfikacja pracowników pozwala rozwiać wszelkie wątpliwości oraz podejrzenia nawet wobec długoletnich podwładnych. Dzięki temu pracodawca może skutecznie chronić swoje interesy przed niepożądanymi działaniami wewnątrz kadry.

Lojalna kadra to podstawa

Każdemu pracodawcy zależy, aby zatrudnić nie tylko kompetentnych, ale także sprawdzonych kandydatów na dane stanowisko. Od uczciwości konkretnych pracowników wobec firmy, zależą przecież jej interesy. Niestety, sama rozmowa kwalifikacyjna, prowadzona nawet przez najbardziej doświadczonych rekruterów, nie pozwala na dokładne zweryfikowanie niektórych informacji. W takiej sytuacji przedsiębiorca ma prawo skorzystać z usług prywatnego detektywa. Taką ofertę kieruje do klientów na przykład agencja detektywistyczna KAZ Security, zlokalizowana na terenie Poznania. Tego typu działania określa się inaczej mianem background screening. Prowadzi się je zarówno wobec nowych pracowników, jak i już zatrudnionych na stałe.

Zakres weryfikowanych informacji

Wynajęty detektyw pomoże w ustaleniu prawdziwości zawartych informacji w CV kandydata, a także potwierdzi lub rozwieje wątpliwości dotyczące ewentualnego działa na szkodę firmy. W ramach podjętych czynności sprawdzeniu zostaną poddane między innymi rejestry karne, istniejące zadłużenia lub możliwe prowadzenie konkurencyjnej działalności gospodarczej. To ostatnie jest szczególnie często występującym problemem wśród podwładnych. Proces detektywistycznej weryfikacji pracowników może obejmować także kontrolę wiarygodności zwolnień lekarskich bądź korzystanie z firmowych zasobów w życiu prywatnym. Tutaj kwestia w szczególności dotyczy na przykład eksploatacji służbowego samochodu. Czynności mogą także dotyczyć sprawdzenia jakości wykonywanych obowiązków służbowych, jeśli w dużej mierze są one przeprowadzane w terenie.

Rezultaty detektywistycznej kontroli

Warto zaznaczyć, że tego typu usługi cechują się wysoką skutecznością, która w znacznym stopniu ułatwia pracodawcom stworzenie sobie godnej zaufania kadry pracowniczej. Zebrane informacje z takich źródeł jak między innymi: portale społecznościowe, byłe miejsce pracy, a także KRS, KRD i KRK są przedstawiane w formie sprawozdania – raportu. Taki dokument jest niezwykle pomocny, gdyż w przypadku kandydatów starających się o zatrudnienie, stanowi uzupełnienie rozmowy kwalifikacyjnej. Skorzystanie z detektywistycznej weryfikacji pozwoli także uniknąć strat finansowych w firmie, jeśli w porę uda się odkryć ewentualne oszustwa gospodarcze podwładnych.