Prowadzenie księgowości wspólnoty mieszkaniowej wymaga rozeznania w przepisach podatkowych i ustawie o rachunkowości, dlatego coraz więcej zarządów korzysta z usług profesjonalnych biur, takich jak Abakus. Rzetelnie prowadzony system ewidencji dostarcza wielu informacji o sytuacji finansowej wspólnoty. Sprawdźmy, jakie inne korzyści niesie za sobą korzystanie z usług biura rachunkowego.

Księgowość wspólnot mieszkaniowych – co obejmuje?

Biura rachunkowe, specjalizujące się w prowadzeniu księgowości wspólnot mieszkaniowych, oferują obsługę księgową dopasowaną do potrzeb Klienta. Długoletnie doświadczenie we współpracy z zarządcami i administratorami pozwala na sprawne zarządzanie finansami oraz realizację usług usprawniających zarządzanie nieruchomościami wspólnymi. Oferta biura Abakus obejmuje m.in. prowadzenie ewidencji księgowej, sporządzanie deklaracji podatkowych, deklaracji ZUS, sprawozdań finansowych oraz zestawień sald i obrotów kont księgowych, opracowywanie planów gospodarczych, windykację opłat za lokale oraz prowadzenie budżetu wspólnoty mieszkaniowej.

Biuro rachunkowe dla wspólnot mieszkaniowych – jak wybrać najlepsze?

Zawiłość przepisów podatkowych sprawia, że nie wszyscy księgowi podejmą się prowadzenia księgowości wspólnot mieszkaniowych. Podstawowym obowiązkiem wspólnoty jest wykonywanie sprawozdań oraz zestawień finansowych.

Nasze biuro podejmie się sporządzenia dokumentacji w zakresie należności czynszowych, poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz innych wydatków poniesionych w ciągu roku kalendarzowego. Zadbamy o to, aby właściciele na bieżąco regulowali należności z tytułu zaliczek miesięcznych oraz rozliczeń w ciągu roku

– wyjaśnia pracownik biura Abakus. Aby zapewnić płynne działanie wspólnoty, księgowi opracują zestawienia obrotów i sald na podstawie wyciągów z banku. Warto przy tym zaznaczyć, że wspólnoty zajmują się także wydawaniem zaświadczeniem właścicielom lokali – wsparcie biura rachunkowego jest wówczas nieocenione.