Odzież dla pracowników może pełnić jednocześnie pełnić funkcję ochronną oraz reprezentacyjną. Wprowadzenie jednolitych części garderoby eliminuje konieczność firmowego dress code’u, którego nie wszyscy przestrzegają. Inwestując w tekstylia odzieżowe, dobrze mieć na uwadze sposób ich znakowania, a także jakość. Ubrania tego rodzaju stanowią bowiem wizytówkę przedsiębiorstwa, wpływając na jej reputację wśród klientów, jak również pracowników.

Rodzaje odzieży pracowniczej

Jako tego typu ubrania określa się garderobę, którą pracownicy firmy noszą na sobie podczas pracy lub na przykład targów branżowych. W pierwszym przypadku może ona pełnić funkcję roboczą, czyli zabezpieczać osobę przed zabrudzeniem własnej, prywatnej odzieży. W tej grupie można wyróżnić również strój ochronny, który cechuje się ścisłymi parametrami, określonymi przepisami BHP na przykład ognioodpornością, wodoodpornością lub stanowi zabezpieczenie przed działaniem szkodliwych substancji chemicznych. Ponadto odzież pracownicza to również między innymi zwykłe t-shirty, koszule, spodnie, spódnice, sukienki, kurtki, czapki, które z wyeksponowanym logo firmy są częścią systemu identyfikacji wizualnej, tworzącej spójny wizerunek przedsiębiorstwa.

Warunki pracy a odzież

Praca w chłodni wymaga zaopatrzenia w ciepłą kurtkę lub polar. Z kolei obowiązki wypełniane na zewnątrz lub w dużej hali produkcyjnej bądź magazynowej wiążą się z koniecznością dobrej widoczności, dlatego zainwestujmy na przykład w kamizelki z elementami odblaskowymi, zwiększającymi bezpieczeństwo. Osoby zajmujące zaś stanowiska w instytucjach kulturalnych lub finansowych powinny mieć na sobie strój cechujący się nienaganną elegancją. W przypadku dziedzin kreatywnych, takich jak na przykład animator zabaw dobrze sprawdzi się wygodny t-shirt z kolorowym nadrukiem.

W każdym z tych przypadków warto podstawić przede wszystkim na jakość materiałów. Muszą być one komfortowe w noszeniu, a w tym także przewiewne, szczególnie w porze letniej. Wysokogatunkowe tekstylia potrafią służyć przez wiele lat, zachowując swój niezmieniony krój i estetykę, dzięki niespierającej się kolorystyce. Pamiętajmy, że jakość stroju pracownika świadczy o nas jako pracodawcy, ale też o profesjonalizmie firmy jako całości.

Własna kolekcja

Inwestując w odzież dla pracowników, można zlecić jej zaprojektowanie oraz uszycie od podstaw profesjonalnej szwalni. Niemniej jednak wiąże się to z dość sporymi kosztami, a jak wiadomo, każdemu zależy na oszczędnościach, także firmom. Mogłoby się wydawać, że dobra jakość i niska cena ubrań nie idą ze sobą w parze. Nic bardziej mylnego. Na rynku bardzo popularne rozwiązanie w tym zakresie stanowi bowiem odzież bezmetkowa, oferowana między innymi przez hurtownię tekstyliów L-Shop-Team Polska z siedzibą w Krakowie. Taka opcja pozwala na zakup gotowej już części garderoby do sprawdzonych i cenionych producentów. Dzięki usuwalnej metce z oznaczeniem wytwórcy wystarczy tylko zlecić wszycie etykiety z własnym logo. To prosty i przede wszystkim tani sposób na stworzenie indywidualnej kolekcji odzieży pracowniczej, wyglądającej jak szyta na zamówienie dla potrzeb przedsiębiorstwa. Takie działanie pozytywnie wpływa na prestiż firmy w oczach podwładnych.

Wyeksponowanie logo

Odzież pracownicza to również skuteczna forma reklamy dzięki usytuowanemu na niej logo. Powinno ono stanowić jej integralną część, która będzie ją zdobić, a nie szpecić. Bardzo efektownie będzie prezentować się wyszyte z wykorzystaniem haftu komputerowego. Metoda ta pozwala na wykonanie powtarzalnych wzorów na nawet setkach egzemplarzy z odwzorowaniem najmniejszych detali przygotowanego projektu. Nieco tańszy, ale równie trwały i reprezentacyjny rezultat daje wykonanie nadruku za pomocą folii flex lub flock. To sposób na uszlachetnienie mniejszych partii tekstyliów. Odbywa się poprzez wgrzanie w wysokiej temperaturze konkretnego wzoru w materiał na specjalnej prasie. W celu ładnego wyeksponowania większego projektu grafiki, firmy sięgają często po technikę DTG, dzięki której grafika „wnika” w materiał i nie jest wyczuwalna, przez co wygodna do noszenia. Znaki firmowe można dodatkowo umieścić na specjalnych wszywkach po boku ubrania — na jego dłuższej krawędzi bądź na skraju rękawa w formie metki składanej na pół.

Zalety wprowadzenia odzieży pracowniczej

Przede wszystkim unikniemy sytuacji, że któryś z pracowników ubierze do pracy coś niestosownego, co rażąco wpłynie na reputację firmy. Oczywiście można wprowadzić określony dress code, jednakże nie ma gwarancji, że każdy podwładny będzie się do niego bezwzględnie stosować. Odzież pracownicza to sposób na budowanie spójnego wizerunku przedsiębiorstwa w oczach klientów oraz partnerów biznesowych. Zapewnienie jej zatrudnionym osobom również wpływa na postrzeganie pracodawcy jako osoby, której zależy na własnym biznesie. Dzięki temu odciążamy pracowników z wydatków, które musieliby przeznaczyć na zakup dodatkowej garderoby, spełniającej wymagania stawiane przez firmę.