Czy warto dziś reklamować się za pomocą ulotek?

Materiał partnera
2019-10-03

Ulotki reklamowe spotykamy każdego dnia. W sklepach, na ulicach, w skrzynkach pocztowych we własnym domu - są wszędzie. Często wyrzucamy je, nawet na nie nie patrząc, stąd wątpliwość co do efektywności tej formy reklamy. Czy próba dotarcia do klientów za pomocą kolportażu ulotek, w dzisiejszych czasach, kiedy najpopularniejsze stają się cyfrowe media, jeszcze ma sens?


Ulotki reklamowe w czasach internetu


Wiele osób uważa, że dostęp do internetu zrewolucjonizował branżę reklamową i marketing. Jest to prawda, bo sieć daje wiele nowych sposobów na dotarcie do klienta. Okazuje się jednak, że klasyczne formy reklamy, takie jak druki reklamowe i ulotki, wciąż mają się dobrze. I mimo że wiele z nich wyrzucanych jest do kosza, nadal ogromna część odgrywa swoją rolę. Czy zatem w czasach internetu warto inwestować w kolportaż ulotek reklamowych? Odpowiedź brzmi: tak. Trzeba to jednak robić rozsądnie.


Skuteczność ulotek reklamowych


Jeśli kampania z wykorzystaniem ulotek reklamowych ma odnieść sukces, trzeba dobrze ją zaplanować. Działanie w sposób nieprzemyślany z pewnością nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Punktem wyjścia powinno więc być określenie grupy docelowej, czyli osób potencjalnie zainteresowanych danym produktem czy usługą. Trafienie do odpowiednich osób daje większą szansę na to, że skuszą się one na skorzystanie z oferty. Badania pokazują, że kampania przeprowadzona wśród dobrze dobranej grupy docelowej może zapewnić do 5% nowych klientów, podczas gdy działanie w sposób nieprzemyślany, daje zaledwie kilkadziesiąt promili szansy na sukces.

Tu pojawia się jednak pytanie - jak mierzyć skuteczność takich działań? Jest to z pewnością trudniejsze niż prowadzenie kampanii w internecie, ale da się to zrobić. Warto na przykład umieścić na ulotce informację, że za jej okazaniem klient otrzyma zniżkę. Podobnie będzie działać specjalnie opracowany kod rabatowy czy oddzielny adres e-mail i numer telefonu. Można również pytać nowych klientów o sposób, w jaki dowiedzieli się o firmie. 


To zadanie najlepiej powierzyć profesjonalistom. Jeśli poszukujesz agencji, która zajmie się kolportażem ulotek na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, sprawdź ofertę ŁB-Post. 


Metody kolportażu ulotek


Ulotki można kolportować na kilka sposobów. Popularną metodą jest roznoszenie ulotek do domów i bloków, wrzucanie do skrzynek pocztowych. Wybór miejsca działania powinien być uzależniony od profilu działalności firmy, czyli znów wracamy do kwestii doboru grupy docelowej. Innym sposobem jest umieszczanie ulotek pod wycieraczkami samochodów, a także wręczanie ich osobiście.

Opracowanie artykułu:

Łb-Post Łukasz Badtke

Lawinowa 12/6, 85-794 Bydgoszcz kujawsko-pomorskie
e-mail
www