Zamieszczenie sloganu czy firmowego logo na koszulce, bluzie bądź czapce to świetny pomysł na mobilną reklamę działalności gospodarczej. Dobrej jakości odzież stanowi wizytówkę przedsiębiorstwa. Warto więc wybierać sprawdzone techniki nanoszenia wzoru na materiał, chociażby sitodruk. Ta metoda ma wiele zalet, które umożliwiają stworzenie dowolnego projektu, a przy tym może okazać się korzystna finansowo.

Wysoka trwałość

W parze z jakością nadruku idzie jego odporność na czynniki zewnętrzne. Przede wszystkim blaknie pod wpływem promieni słonecznych. Nie jest mu straszna wilgoć, dlatego odzież bez obaw można prać w zwykłej pralce. Sam sitodruk gwarantuje, że motyw nie zniszczy się w maksymalnej temperaturze prania, która wynosi 60 stopni. Należy jednak kierować się również wskazaniami producenta danej części garderoby, umieszczonymi na metce. Dla bezpieczeństwa zaleca się prać odzież reklamową w 40 stopniach, a wcześniej odwrócić ją na lewą stronę. Warto wspomnieć, że kolorowy wzór wykonany techniką sitodruku nie zabarwi ubrań w białym kolorze, ponieważ podczas wykonywania zostaje odpowiednio utwardzany w specjalnej suszarce. To także wpływa na jego długą żywotność na materiale.

Wielobarwne nadruki

To jedna z tych metod, która pozwala na stworzenie bardzo efektownego motywu na tekstyliach reklamowych. Jedynym warunkiem jest to, że powierzchnia, na której wykonuje się nadruk, musi być płaska. Wykorzystywane farby występują tak naprawdę w pełnej gamie kolorystycznej. Ponadto sitodruk także pozwala na wykończenie wzoru w sposób matowy, błyszczący z odrobiną brokatu, efektem złota, srebra, fluorescencji bądź zamszu. Dzięki temu można tak naprawdę nanieść na materiał dowolny projekt. Jedyne ograniczenie to rozmiary sita, które determinują jednocześnie wielkość nadruku. W zależności od zaawansowania maszyn w jednej sesji można nanieść nawet 9 kolorów jednocześnie. Taką technologię oferuje swoim klientom między innymi firma Aniger, znajdująca się w Poznaniu. Stosowane farby wodne i plastizolowe pozwalają osiągnąć zadowalającą głębię oraz nasycenie odcieni wzoru.

Niewielkie koszty

Wielu przedsiębiorców podczas składania zamówienia na odzież reklamową kieruje się przede wszystkim niską ceną usługi, stawiając na drugim miejscu jakość. Wybierając sitodruk można mieć jedno i drugie. Niemniej jednak warto mieć na uwadze, że technika jest najbardziej opłacalna przy wysokim nakładzie. Wynika to z kosztów stałych, które są związane z każdorazowym przygotowaniem klisz oraz ich naświetleniem na sito. Ponadto każdy wybrany kolor musi zostać opracowany oddzielnie właśnie w ten sposób. Stąd też przy pojedynczych sztukach koszulek bądź innych elementów garderoby sitodruk nie będzie korzystną opcją. Niskie koszty będą bowiem zaletą tej techniki wyłącznie przy liczbie kilkuset t-shirtów.