Wybór odpowiednich urządzeń biurowych ma nie tylko wpływ na sprawne funkcjonowanie firmy, ale  jest również sposobem na optymalizację kosztów przedsiębiorstwa. Kserokopiarka jest jednym z niezbędnych urządzeń w każdym biurze. Na rynku jest bardzo duży wybór tego rodzaju asortymentu - można wybierać spośród różnych marek i modeli. Poniżej podpowiadamy, jaką kserokopiarkę wybrać do swojego biura i na co zwrócić uwagę podczas zakupu.

Jak wybrać odpowiednie urządzenie?

Wybór odpowiedniej kserokopiarki, zależy w dużej mierze od powierzchni pomieszczenia w którym będzie się ona znajdowała. Wiadomo, że jeśli pomieszczenie ma ograniczoną powierzchnię, to ciężko będzie postawić w nim duże, wielofunkcyjne urządzenie. Wtedy odpowiednim rozwiązaniem wydaje się mniejsza kserokopiarka, która zmieści się nawet na biurku. Warto jednak pamiętać o tym, że mniejszy model niestety posiada ograniczoną liczbę funkcji, które są potrzebne podczas pracy biurowej. Specjalista z firmy Copy-Serwis, zajmującej się  serwisem i sprzedażą kserokopiarek, wyjaśnia, że:

Bez względu na to, na jaki rodzaj urządzenia się zdecydujemy, każde tego typu urządzenie powinno spełniać trzy podstawowe funkcje, takie jak: kserowanie dokumentów, drukowanie z komputera oraz skanowanie do pliku lub maila. 

Firma Copy-Serwis, mająca siedzibę w Koszalinie, w swojej ofercie ma szeroki wybór kolorowych i czarno-białych kserokopiarek zarówno nowych, jak i używanych. W asortymencie przedsiębiorstwa znajdują się również oryginalne i alternatywne tonery oraz części eksploatacyjne do urządzeń biurowych. Każdy z kupujących może liczyć na fachowe doradztwo i profesjonalną obsługę ze strony doświadczonych pracowników firmy.

Zakup nowego urządzenia, leasing, dzierżawa - którą opcję wybrać?

Kserokopiarki i inne urządzenia wielofunkcyjne stanowią podstawowe wyposażenie każdego biura i firmy.  Mniejsze przedsiębiorstwa bardzo często decydują się na kilkuletnie urządzenia używane, głównie poleasingowe kserokopiarki i drukarki. Ta opcja pozwala na obniżenie kosztów, a urządzenia tego typu zazwyczaj są w dobrym stanie i charakteryzują się odpowiednimi walorami użytkowymi.

Oprócz leasingu możemy zdecydować się jeszcze na dzierżawę sprzętu. W tym przypadku nie ponosimy kosztów takich jak: materiały eksploatacyjne, dodatkowe oprogramowanie, czy serwis. Wynajem jest najbardziej opłacalny w momencie, gdy urządzenia potrzebne są nam na krótki okres czasu. Możemy wtedy wypożyczyć specjalistyczne kserokopiarki i drukarki o zaawansowanych funkcjach.

Z kolei zakup nowego sprzętu wiąże się z jednorazowym poniesieniem większych kosztów. Za to, urządzenia te wyróżnia nie tylko nowoczesne oprogramowanie, ale również mnóstwo ciekawych i przydatnych funkcji, które często dostępne są tylko i wyłączenie dla najnowszych, dostępnych na rynku modeli.