Gadżety reklamowe wciąż stanowią nieodłączoną część marketingu – czy to firmy, czy to działań organizacji lub instytucji. Każdy chce zasiać ziarno w głowach potencjalnych klientów, dlatego różnego rodzaju akcesoria reklamowe wciąż są chętnie zamawiane w drukarniach. Dzięki nim możliwe jest budowanie wizerunku, a także promocja firmy, wydarzeń lub inicjatyw – to łatwy sposób na dotarcie do swojej grupy docelowej.

Reklama offline – nie zapominajmy o niej

Gadżety reklamowe wchodzą w skład działań marketingowych prowadzonych offline, owszem obecnie to Internet jest główną siłą napędową dla wielu branż, jednak banery czy eko-troby z logiem firmy nadal mają swój udział w propagowaniu biznesów czy różnego rodzaju wydarzeń. Dlatego warto zamówić w dobrej agencji reklamowej kilka gadżetów, które można mieć zawsze przy sobie. Połączenie dwóch światów w marketingu on-line z offline daje najlepsze rezultaty z tego powodu, że przybliża odbiorców do danej marki lub idei, którą propagujemy. Akcesoria reklamowe przydadzą się w różnych sytuacjach, np. na branżowych targach lub podczas konferencji. Pomocne okażą się też na szkoleniach, jako gratisy dla słuchaczy lub na spotkaniach biznesowych, a nawet dla pracowników – niech rozdają je swoim znajomym. Gadżety są również nieodzowne podczas prowadzania kampanii reklamowej, można wtedy je jeszcze bardziej spersonalizować lub postarać się o jakiś ciekawy koncept, który zapadnie odbiorcom w pamięć – byle spójny z całościową koncepcją na prowadzenie tego typu marketingu.

Wybierając odpowiednie gadżety reklamowe warto zastanowić się, nie tylko jaką formę powinny mieć, ale też nad ich…kolorem! To bardzo ważny element budowania wizerunku firmy oraz jej świadomości. Kolory są bezpośrednio powiązane z naszymi emocjami, a także powodują silne skojarzenia. Dlatego budowanie wizerunku marki to coś więcej niż reklamy produktowe i sprzedażowe, ale również tworzenie niezbędnej rozpoznawalności. Dla przykładu każdy kojarzy bank, którego flagowym kolorem jest pomarańcz lub ciemny róż, podobnie, kiedy pomyślimy o największej sieciówce z meblami rodem ze Szwecji, gdzie króluje niebieski i żółty. Wybranie dominującego koloru dla gadżetów firmowych naszego biznesu zadziała, więc podobnie.  

Gadżety reklamowe – rób to dobrze!

Ciekawe akcesoria z logo naszej firmy może pomóc pozyskać uwagę odbiorcy, a jeśli będzie na tyle interesujące, to szanse na pozyskanie nowego klienta znacznie wzrastają! Gadżety reklamowe powinny przede wszystkim budować konkretny wizerunek, na którym nam zależy, a przy tym niepozbawione kreatywnego podejścia. Dzięki temu można wzbudzić jakieś uczucie u obdarowanego nim człowieka – nie ma nic gorszego niż kolejny, nudny i taki sam gadżet z nijakim logiem. Niekonwencjonalne podejście do tematu da nam przewagę nad innymi, dlatego dobrze jest zabawić się formą, kolorami, jednak z pewną dozą dobrego smaku. Przy tym wszystkim nie można zapomnieć o spójności! Akcesoria reklamowe powinny pasować do charakteru firmy oraz grupy docelowej – co innego docenią poważni biznesmeni, a co innego młodzież. Przeanalizowanie grupy docelowej, która jest naszym głównym targetem jest, więc kluczowa dla skutecznych zabiegów marketingowych. Najpopularniejsze gadżety reklamowe to:

  • plakaty,
  • wizytówki,
  • długopisy firmowe,
  • koszulki z nadrukiem,
  • kalendarze i polanery,
  • magnesy na lodówkę,
  • kubki z logo,
  • smycze do kluczy
  • eko torby z ciekawą grafiką.

Bardzo fajnym pomysłem jest również zamówienie naklejek lub vlepek, które są tanie, a efektywne. Zwłaszcza młodzi ludzie je lubią – mogą obkleić nim laptopa, smartfona lub rower – niosąc jednocześnie przesłanie o marce dalej w świat. Trzeba tylko zadbać o ciekawy projekt graficzny, który wpadnie w oko i będzie zachęcał do używania naklejek z logo firmy. Tego typu akcesoria reklamowe sprawdzą się zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych. Agencja reklamowa Paki Prints zajmuje się projektowaniem i produkcją tego typu gadżetów, a oferta obejmuje setki produktów, z których można wybierać. Specjaliści z firmy zlokalizowanej w Pasłęku doradzą, zaprojektują i jeszcze wydrukują, wszystko, czego dusza zapragnie – duże bandery reklamowe czy roll-upy również nie stanowią problemu.