Artykuły pisane są uznawane za najcenniejsze i najbardziej rzetelne źródło reklamy. Mało kto ufa sloganom i hasłom rzucanym przez rozentuzjazmowane głosy w radiu lub telewizji. Żeby zainteresować czytelnika, zawsze trzeba podawać rzetelne i sprawdzone informacje. W jaki sposób ubierać je w słowa? Jak zachęcić potencjalnych klientów do lektury? Jeśli poszukujesz odpowiedzi na te pytania i jesteś we właściwym miejscu!

Wartość merytoryczna na pierwszym planie

Sensowne i pełne wartościowych treści teksty to przede wszystkim szacunek dla czytelnika. Tworząc reklamę dla swojej firmy, nie możesz wprowadzać odbiorcy w błąd, gdyż zawierając umowę, może on spotkać się z rozczarowaniem. Poskutkuje to reklamacją oraz przekreśleniem szansy na zdobycie stałego klienta. Wartość merytoryczna tekstu powinna być zatem zawsze stawiana na pierwszym miejscu. Dotyczy to zarówno treści długich, jak i krótkich. Naginanie prawdy jest częstą praktyką stosowaną w marketingu, ale nie spotyka się z pozytywnym odbiorem. Może i dociera do szerszego grona odbiorców, jednakże bywa przyczyną zrywania umów i sporów.

 

Przygotowując reklamę, zawsze odpowiedz sobie na następujące pytania:

  1.      Jakie cenne i rzetelne informacje chciałbyś przekazać potencjalnemu klientowi?
  2.      Do kogo dokładnie kierujesz reklamę?
  3.      Jak możesz zachęcić odbiorcę – co wyróżnia Twoją firmę?
  4.      W jaki sposób ubrać reklamę w słowa, aby była lekka i przyjemna w lekturze?

Jak ubierać teksty w słowa?

I choć każdy z nas już w szkole podstawowe nauczył się pisać – czynność ta wcale nie jest taka łatwa. Najbardziej pozytywnie są odbierane teksty pisane przez osoby, które mogą pochwalić się nie tylko tzw. lekkim piórem, ale przede wszystkim bogatym wokabularzem. Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu tekstów, warto zwrócić się do profesjonalisty – Agnieszki Kacprzyk, która od lat zajmuje się profesjonalnym copywritingiem w firmie Słowo Daję. Tekst powinien brzmieć ciekawie, być przejrzysty i zrozumiały dla potencjalnego klienta, do którego jest kierowany. Inny wydźwięk będą miały artykuły i posty dotyczące branży budowlanej, a inny sklepów z zabawkami.

Jednorazowa reklama to nie wszystko!

Wszyscy lubimy dostęp do świeżych informacji, dlatego jednorazowe wypuszczenie reklamy w formie tekstu nie będzie skutecznie na dłuższą metę. Warto pomyśleć o systematycznym prowadzeniu bloga branżowego lub popularnego w dzisiejszych czasach – fanpage na Facebooku. W ten sposób nie tylko zadbasz o stałych klientów, dostarczając im kolejnych nowinek, ale też poszerzysz grono odbiorców, poprzez zwiększanie zasięgów. Pamiętaj, że każde udostępnienie lub chociażby polubienie na portalu społecznościowym jest rozciągnięciem zasięgu tekstu na kolejne osoby.