czas czytania: 3 min materiał partnera

Pieczątka i wizytówka, czyli podstawa profesjonalizmu

Wręczanie wizytówki

W wielu poradnikach dotyczących zakładania własnego biznesu znajdziemy pożyteczne informacje dotyczące rejestracji w odpowiednich urzędach, prowadzenia dokumentacji oraz księgowości. Wszystkie te kwestie są istotne i nie możemy ich oczywiście pomijać. Istnieje sfera równie ważna, a często spychana na dalszy plan – niesłusznie. Chodzi tu o profesjonalizm w kontaktach ze wspólnikami i klientami.

Budowanie wizerunku

Profesjonalizm to bardzo ogólne pojęcie, które obejmuje wiele aspektów działalności, czy też postępowania. Mieści się w nim zarówno wykonywanie oferowanych usług zgodnie z zasadami etyki i bezpieczeństwa, jak i dbałość o dobre kontakty z kontrahentami, klientami czy wspólnikami i pracownikami.

Prowadzenie działalności gospodarczej nie może ograniczyć się do wykonywania kolejnych zleceń czy produkcji. Nie wystarczą reklamy w gazetach lub radiu  czy Internecie – choć i te są niezbędne. Sukces zagwarantować mogą jedynie działania ukierunkowane tylko na budowanie wizerunku. Sprawiają one, że wzbudzamy zaufanie, a potencjalni klienci mają pewność, że wiemy, co robimy i jesteśmy w tym najlepsi. Ponadto pozytywny wizerunek sam w sobie jest świetną reklamą.

W jego budowaniu potrzebne będą nam odpowiednie narzędzia. Podstawę stanowią tu oczywiście wiedza oraz umiejętności, które sprawią, że profesjonalizm w odniesieniu do nas nie będzie jedynie pozorem. Reszta to tylko kwestia odpowiedniego przygotowania i korzystania z usług firm, których celem jest wspieranie przedsiębiorców. Taką jest właśnie zakład pieczątkarski, który prowadzi Paweł Stybliński. Jego oferta obejmuje pieczątki firmowe, pieczątki firmowe z logo firmy oraz wizytówki.

Wizytówka i pieczątka jako narzędzia

Z tych dwóch większe znaczenie w reklamie i budowaniu wizerunku mają wizytówki. Pozostawienie ich potencjalnym klientom zwiększa szansę, że skorzystają z naszych usług, a ci, którzy już z nami współpracowali, będą o nas dzięki nim pamiętać. W przeciwieństwie do ulotek wizytówki są zazwyczaj przechowywane – właśnie po to, by skorzystać z nich w przyszłości.

Elegancka wizytówka zawierająca wszystkie niezbędne informacje do kontaktu oraz dotyczące charakteru naszych usług świadczy też o naszym prestiżu i gotowości do podjęcia współpracy – obie te rzeczy są w oczach klientów atrakcyjne.

Profesjonalnie wykonana pieczątka to także wyraz prestiżu. Ponadto znacznie usprawnia naszą pracę związaną z wypełnianiem dokumentów, a te stanowią ogromną część każdej działalności gospodarczej. W uporządkowaniu naszych planów oraz obowiązków przydatne będą za to datowniki, które stanowią podstawowe wyposażenie biura każdego profesjonalisty – nieważne czy jest to tłumacz przysięgły, czy hydraulik.