Pomocne zasady projektowania graficznego reklam

Materiał partnera
2019-09-24

Projekt graficzny reklamy powinien być wykonany w sposób, który z łatwością dotrze do wszystkich odbiorców. Musi być czytelny, przejrzysty i zrozumiały. Podczas projektowania należy stosować się do kilku ważnych zasad, by osiągnąć zamierzony efekt - zainteresowanie potencjalnych klientów. Meritum tej działalności jest umiejętność połączenia wartości użytkowej z walorami estetycznymi reklamy. Czym zatem kierować się przy tworzeniu jej projektu?

Proporcjonalność i kompozycja

Wiele zasad projektowania graficznego reklamy wiążą się z jej kompozycją i proporcjami. Jako najważniejsze w tej kwestii można wymienić zasadę złotego podziału i zasadę podziału na trzy. Pierwsza z nich opisuje prawidłowy stosunek pomiędzy poszczególnymi elementami danego kształtu, to znaczy ich wysokością i szerokością. Jej prawidłowe zastosowanie wymaga doświadczenia oraz precyzji i wpływa w bardzo korzystny sposób na odbiór całego projektu. Natomiast kierując się zasadą podziału kompozycji projektu na trzy, należy pamiętać o wyodrębnieniu trzech części projektu zarówno pod względem pionowym, jak i poziomym. Uzyskujemy zatem w ten sposób dziewięć części. Punkty przecięcia linii je wydzielających wskazują miejsca, na które największą uwagę będzie zwracał odbiorca projektu.

Prostota i bliskość

Kolejne zasady istotne przy projektowaniu graficznym reklamy dotyczą rozmieszczenia na niej poszczególnych elementów. Należy tutaj przestrzegać reguły prostoty i bliskości, które mają znaczący wpływ na jej ostateczny odbiór i skuteczność marketingową. Prostota w tym przypadku może zostać powiązana z zasadą Hicka i paradoksem wyboru. Otóż prawo Hicka wskazuje na to, iż każdy wybór, który musimy dokonać, zwiększa jego czas. Oznacza to, iż w danym projekcie graficznym nie warto umieszczać zbyt wielu produktów z oferty danej firmy, gdyż może to wprowadzić klienta w dezorientację i zniechęcić do dokonania wyboru. Kolejne istotne prawo to prawo bliskości, które wskazuje, iż elementy znajdujące się obok siebie muszą być ze sobą w relacji. Te, które mają ze sobą mało wspólnego muszą zostać od siebie oddalone. Pozwoli to na bezproblemowe zrozumienie przekazu danego projektu.

Podczas projektowania graficznego reklamy warto pamiętać także o tym, że czasami najprostsze rozwiązania bywają najlepsze. Skuteczna reklama wymaga zatem znajomości wielu zasad, które sprawią, że w odpowiedni sposób dotrze do odbiorców. Agencja reklamowa Da Vinci specjalizuje się w projektowaniu graficznym reklam, zarówno małych, jak i dużych, zapewniając swoim klientom niezastąpione i oryginalne realizacje łączące wartość użytkową z łatwością przekazu i estetyką całego projektu.