Dla wielu firm z różnych branż targi wystawiennicze, czy też targi pracy, są bardzo ważnymi elementami budowania własnego wizerunku wśród potencjalnych klientów, kontrahentów i pracowników. Kiedyś wystarczyło podczas nich zaprezentować się na małym stoisku z ladą, ulotkami i banerem z logotypem. Dzisiaj trwa podczas targów prawdziwy wyścig… Mowa o chęci zbudowania, jak najbardziej wyróżniającej się i nowoczesnej wystawy, która wielokrotnie będzie wyglądała, jak modernistyczne studio telewizyjne!

Stoiska wystawowe – dlaczego są tak ważne?

Od kreatywności, wielkości, czy innowacyjności stoisk wystawowych zależy bardzo dużo. Większość osób, która uczestniczy w targach pracy, czy targach wystawienniczych produktów oraz prezentacji usług, kieruje się przede wszystkim wyjątkowością danych stanowisk. Najchętniej kontrahenci, klienci, czy potencjalny pracownicy odwiedzają stoiska wysoce rozbudowane, które pozwolą wchłonąć daną osobę i pokazać jej mały kawałek środowiska określonej marki, wraz z ideami i celami. Największym powodzeniem cieszą się zatem stanowiska interaktywne, łączące prezentację z zabawą, a także te, które urządzone zostały w określonym stylu, pasującym do stosowanych wzorców reklamowych.

Odpowiadając na pytanie, dlatego stoiska reklamowe są tak ważne, należy przede wszystkim podkreślić, że to one głównie przyciągają zainteresowanych, oddziaływując na ich bodźce zmysłowe. Wielokrotnie świetnie przygotowana prezentacja wystawowa, może na stałe zatrzymać dane osoby przy konkretnej marce. Niestety działa to również w drugą stronę. Niestarannie przygotowane stoiska, mogą odstraszyć potencjalnych klientów w przyszłości…

Dzisiejsze stoiska wystawowe

Dzisiaj stoiska wystawowe zaskakują swoim rozmachem, a także stylem i wykorzystaniem różnego rodzaju materiałów – od metalu, przez płyty kartonowo gipsowe, po nawet drewno, czy szkło hartowane barwione. Geometria stanowisk, przestała opierać się tylko o ladę, słupki i wielki baner. Dzisiaj stoiska wystawowe przypominają mini studia telewizyjne, pełne świateł, wygodnych siedzisk, a także interaktywnych stanowisk z tabletami, czy ekranami. Istotne przy tym jest jednak to, aby stosować kolorystykę, czy też kształty stoisk, odpowiadające wizerunkowi firmy.

Projektowanie i wykonawstwo stoisk

Jeśli chodzi o projektowanie stoisk wystawienniczych, należy wiedzieć, że zajmują się tym – tak samo, jak wykonawstwem – profesjonalne przedsiębiorstwa, które zawsze analizują właśnie wizerunek danej marki, a także jej potrzeby reklamowe. Inny rodzaj stanowiska zostanie bowiem zbudowany wtedy, kiedy chcemy pozyskać do naszej firmy prawdziwe talenty, poszukiwane na targach pracy, a inne kiedy celem będzie zaprezentowanie nowej linii kosmetyków, nowych mebli, czy też odświeżonych usług bankowych. Precyzyjna personalizacja według restrykcyjnych marketingowych metodologii, jest zatem niesamowicie istotna. Wiedzą o tym specjaliści firmy JK SERWIS, która jest w stanie przygotować zarówno stoiska w wielkich halach targowych, jak i w otwartej przestrzeni. Przedsiębiorstwo to, wiedząc, jak ważne są również zagraniczne eventy, tworzyło wyjątkowe zabudowy na terenie m.in. Niemiec!