Fundamentem reklamy jest sprawić, aby potencjalni klienci zauważyli z zapamiętali firmę. Dzięki temu to do niej zwrócą się, gdy będą potrzebować oferowanych przez nią towarów czy usług. Przedsiębiorcy mają dostęp do wielu narzędzi, z których chętnie też korzystają, ale największe znaczenie ma profesjonalnie oznakowany front budynku firmy. Umieszczony tam szyld również stanowi reklamę.

Rodzaje szyldów

Szyld dostarcza podstawowych informacji dotyczących tego, jak nazywa się firma oraz co oferuje swoim klientom. Zgodnie z definicją, jest to tablica lub urządzenie, które informuje o działalności prowadzonej w nieruchomości, na jakim są one umieszczane. To on wyróżnia front budynku spośród innych otaczających go obiektów, nie może go więc zabraknąć w żadnym przedsiębiorstwie. Jego wykonaniem zajmują się firmy takie jak Mongraf Studio Reklamy.

Wśród powszechnie stosowanych szyldów wyróżniamy dwa rodzaje; tablice tradycyjne oraz kasetony podświetlane. Pierwsze wykonane są z wytrzymałych materiałów – między innymi tworzyw sztucznych i metalu – odpornych na czynniki atmosferyczne. Kasetony podświetlane, jak wskazuje nazwa, dają możliwość podświetlenia szyldu, czyniąc go dobrze widocznym również w nocy.

Zazwyczaj na szyldzie umieszczana jest nazwa firmy oraz logo lub samo logo. Jego głównym zadaniem jest zwrócić uwagę na firmę tak, aby można było łatwo do niej trafić albo też przyciągnąć potencjalnych klientów. Na szyldzie nie ma miejsca na szczegółową ofertę przedsiębiorstwa, ale sam estetyczny charakter tablicy stanowi skuteczną reklamę. Ciekawy, przyciągający uwagę projekt szyldu nada firmie profesjonalny charakter i zrobi pozytywne wrażenie na klientach.

Reklama mobilna

Działania reklamowe będą skuteczne, jeśli skorzystamy z kilku kanałów przekazu jednocześnie. Dobrze wykonany szyld odgrywa rolę oznaczenia siedziby przedsiębiorstwa, ale powinniśmy też pomyśleć o prowadzeniu działań na szerszą skalę.

Dobrym sposobem, który ma też zastosowanie praktyczne, będzie oklejanie samochodów. Umieszczona na nich reklama pozwala dotrzeć daleko, co rozprzestrzenia informację o istnieniu i ofercie przedsiębiorstwa.

W tym celu pojazdy mogą być wykorzystywane na dwa sposoby. Jednym jest przygotowanie samochodu przeznaczonego wyłącznie do reklamowania firmy – można wyposażyć je system nagłaśniający pozwalający na nadawanie komunikatów reklamowych. Warto też w ten sposób wykorzystać powierzchnię samochodów służbowych, którymi poruszają się przedstawiciele handlowi, dostawcy albo też regularni pracownicy, którzy muszą podróżować w celach zawodowych.