Gadżety reklamowe są jednym z narzędzi reklamy. Pozwalają one na nawiązanie bardziej bezpośrednich relacji z potencjalnymi klientami i kontrahentami, przyczyniając się jednocześnie do budowania pozytywnego wizerunku danej marki, co prowadzi do wzrostu sprzedaży. Czy gadżety reklamowe sprawdzą się także w przypadku małych firm? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat!

 

Znaczenie gadżetów z punktu widzenia małych firm

 

Niewielkie przedsiębiorstwa mają mniejsze możliwości reklamowania i promowania oferowanych przez nie produktów lub usług, w porównaniu z większymi firmami. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że ich budżety marketingowe są bardziej skromne. W takiej sytuacji konieczne staje się poszukiwanie takich narzędzi reklamy, które będą skuteczne, a zarazem nie będą wymagały dużych nakładów. Rozwiązaniem spełniającym te warunki są gadżety reklamowe. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym artykułom można niewielkim kosztem dotrzeć do określonej grupy docelowej i zyskać przewagę nad konkurencją, co jest celem każdej firmy.

Zaletą gadżetów reklamowych z logo jest także dłuższy czas ekspozycji. Warto zauważyć, że reklama emitowana np. w telewizji trwa na ogół nie dłużej niż kilkadziesiąt sekund, podczas gdy reklama w postaci logo czy innego symbolu firmowego na gadżecie jest eksponowana za każdym razem, gdy potencjalny klient korzysta z danego artykułu.

 

Na co zwrócić uwagę przy wyborze gadżetów?

 

Bardzo ważne jest, aby gadżety reklamowe, z jakich korzysta mała firma, były odpowiednio dobrane. Na ogół małe przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na bardzo duże zamówienia, które wyraźnie obniżałyby jednostkowe koszty. Z tego powodu należy postawić na takie rozwiązania, które nie wymagają dużych nakładów finansowych, a jednocześnie mają zastosowanie praktyczne. Wybierając gadżety reklamowe, warto wyjść poza schematy. Niebanalny gadżet reklamowy zaskoczy pozytywnie potencjalnego klienta. Na uwagę zasługują takie rozwiązania, jak:

  • poduszki z napisami, które można wykorzystać do spania lub jako dekorację wnętrza
  • torby z nadrukiem – sprawdzą się podczas zakupów. Stanowić będą oryginalny dodatek do ubioru
  • chustki z nadrukiem – będą chronić przed zimnem i wiatrem

Najlepiej, aby gadżety reklamowe były dostosowane do rodzaju działalności i kojarzyły się z daną branżą.

Bardzo ważne jest, aby artykuły reklamowe miały estetyczny wygląd i były wykonane z wysokiej jakości materiałów, które stanowią gwarancję trwałości

– dodaje pracownik firmy WIB z Białegostoku.

 

Gadżety na zamówienie

 

Zamawiając gadżety z nadrukiem, najlepiej korzystać z usług sprawdzonych przedsiębiorstw. Ich pracownicy zadbają o to, aby artykuły były solidne i w jak największym stopniu dopasowane do potrzeb zamawiającej je firmy. Na gadżetach reklamowych mogą być umieszczone obrazki lub napisy wybrane przez klienta. Firma sprzedająca gadżety może zająć się także projektowaniem odpowiedniej grafiki.