Wiele małych i średnich firm, które fizycznie mają swoje biuro, decyduje się na wykorzystanie reklamy zewnętrznej, w celu dodatkowej promocji, a także informacji dla potencjalnych klientów. Zadaniem takiej reklamy jest dotarcie do konsumenta, który przebywa poza domem. Najbardziej popularną metodą, jest umieszczenie ogłoszenia na bilbordach, które są dość powszechne, lecz istnieją także inne, bardziej oryginalne i estetyczne metody.

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Wiele osób kojarzy reklamę zewnętrzną z billboardami, które zazwyczaj znajdują się przy drogach lub na budynkach. Powierzchnia reklamowa baneru wynosi zazwyczaj od 12 m2 do 18 m2, a dodatkowe oświetlenie gwarantuje dobry odbiór nawet w nocy. Niezwykle popularnym rodzajem na promocję firmy w przestrzeni publicznej jest tak zwane citylight, czyli plakat reklamowy, który umieszczony jest za szybą. Najczęściej montuje się je na przystankach autobusowych. Tego typu reklama ma przewagę nad innymi, ponieważ może być wykorzystywana tam, gdzie przepisy terenowe zabraniają umieszczania innego rodzaju reklamy ulicznej. Innym, bardzo popularnym sposobem na promocję marki jest reklama wielkoformatowa. Warto zaznaczyć, że powierzchnia, na której można umieścić ogłoszenie to nawet ponad 100 m2. Jednak ze względu na wysokie koszta, na taki marketing mogą pozwolić sobie jedynie największe marki. To nie znaczy, że mniejsze firmy są na przegranej pozycji. Jak tłumaczy ekspert z firmy Elpi, każde przedsiębiorstwo może się wyróżnić w przestrzeni publicznej, zaopatrując się w materiały ekspozycyjne, dzięki którym można uzyskać naprawdę ciekawą reklamę.

Oryginalne pomysły na reklamę

Nie każdą firmę stać na wynajęcie billboardu w mieście, lecz na szczęście istnieją bardziej budżetowe, a zarazem skuteczne, metody na promocję firmy. Jednym ze sposobów jest umieszczenie reklamy świetlnej. To atrakcyjne wizualnie i skuteczne narzędzie na przykucie wzroku odbiorcy. Takie rozwiązanie pozwoli dotrzeć do nowych klientów, a także wyróżnić się na tle konkurencji. Taki rodzaj promocji firmy może mieć formę szyldu, napisu lub nieregularnego kształtu, chociażby w formie loga. Inną, równie skuteczną i prostą metodą reklamy j jest wykorzystanie podświetlanych liter 3D. Takie rozwiązanie stosuje się zazwyczaj we wnętrzach budynków. Dzięki wykorzystaniu świateł LED, na ścianie tworzy się charakterystyczna poświata, która nadaje pomieszczeniu stylu i estetyki. Warto zaznaczyć, że jest to stosunkowo tania metoda, jednak gwarantuje pełną dowolność i nieograniczone możliwości.