czas czytania: 3 min materiał partnera

Jak zdrowo schudnąć i zachować dobry wygląd na dłużej?

siłownia

Sylwetka niczym z okładki magazynu to marzenie wielu kobiet.  Na przestrzeni ostatnich lat większą uwagę do swojego wyglądu przykładają też panowie. Nic w tym dziwnego- w końcu w zdrowym ciele, zdrowy duch, a każdy z nas chce wyglądać i czuć się atrakcyjnie. Sezon bikini coraz bliżej. Należy więc wypowiedzieć ostateczną wojnę nadprogramowym kilogramom. Jak zrzucić je z głową i nie martwić się efektem jo-jo?

Zdrowa i urozmaicona dieta

Nosząc się z zamiarem zrzucenia zbędnych kilogramów, często pierwszym podjętym przez nas krokiem jest ograniczenie liczby spożywanych kalorii. Skrupulatnie je liczymy, odmawiając sobie jakichkolwiek przyjemności. Niestety nie jest to najlepsza metoda. Może i uda nam się schudnąć, ale nie będzie to trwały rezultat. Zapominamy, że ważniejsze od tego ile jemy, jest to, co jemy. Nasza dieta powinna obfitować w zdrowe, nieprzetworzone produkty, które dostarczą organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Dobrze skomponowany jadłospis sprawi, że nie będziemy chodzić głodni, a waga powoli zacznie pokazywać bardziej zadowalający wynik. W diecie redukcyjnej istotne jest wykluczenie wszelkiego rodzaju fast-foodów, słonych i słodkich przekąsek, białego pieczywa oraz chemicznie barwionych napoi gazowanych. Zamiast tego naszą uwagę powinny na siebie zwrócić świeże, sezonowe warzywa, pełnoziarniste kasze, ciemny chleb i wysokiej jakości nabiał. Owoce także są dozwolone, ale wybierzmy te o niższej zawartości cukru. Świetnie sprawdzą się w tym przypadku cytrusy, kiwi czy awokado. Jeżeli chodzi o napoje- czysta woda mineralna jest naszym głównym sprzymierzeńcem. Dozwolone jest także picie ziołowych naparów oraz zielonej herbaty. Dzięki temu szybciej oczyścimy nasze ciało z toksyn i przyspieszymy swój metabolizm. Dobra dieta korzystnie wpłynie także na wygląd naszej skóry. Będzie ona bardziej promienna i lepiej nawilżona, dzięki czemu będziemy po prostu wyglądać dużo bardziej atrakcyjnie. Nawyki żywieniowe muszą ulec zmianie na zawsze, tylko wtedy unikniemy powrotu do starej wagi.

Aktywność fizyczna dostosowana do możliwości

Nie ma co się oszukiwać- sama dieta cudów nie uczyni. Wysiłek fizyczny jest niezbędny w walce o zdrową i wymodelowaną sylwetkę. Jeżeli nie możemy zmotywować się do samodzielnych ćwiczeń w domu, wybierzmy się na siłownię. Nie musimy od razu decydować się na najtrudniejsze zajęcia. Postawmy na takie, które sprawią nam przyjemność. W przypadku kobiet może być to np. aerobik lub joga. Wiele pań decyduje się także na crossfit. Mężczyźni zdecydowanie bardziej wolą kulturystykę, trening siłowy i zajęcia na maszynach oporowych. Dużym zainteresowaniem cieszą się także sztuki walki takie jak MMA. Dobrze jest ćwiczyć pod okiem doświadczonego trenera personalnego. Wykwalifikowaną i sympatyczną kadrę znajdziemy np. w No Limit Fitness w Chełmży. Będzie nas ona motywować do dalszego działania oraz pozwoli nam osiągać jeszcze lepsze wyniki. Szybko może okazać się, ze sport to nasza pasja, bez której ciężko wyobrazić sobie codzienne funkcjonowanie.