Wiesz jak się skutecznie zareklamować w Panoramie Firm?

Zacznij teraz. Wypełnij formularz. Skontaktujemy się z Tobą. Doradzimy.

"Niniejszym listem referencyjnym chce wyrazić duże zadowolenie ze współpracy z firmą Eniro. Uprzejmie informuję, iż w listopadzie 2013 roku rozpoczęliśmy współpracę w zakresie Hurtowego Biura Numerów. Śmiało mogę potwierdzić, iż firma Eniro to godny polecenia partner biznesowy, rzetelny, słowny, wykazujący się profesjonalizmem na wszystkich płaszczyznach współpracy ..."

Orange. Systemy i usługi telekomunikacyjne, Warszawa

Administratorem danych jest Eniro Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Postępu 14A. Dane osobowe zbierane są w celu prowadzenia bazy danych Panorama Firm, a także w celach związanych z marketingiem bezpośrednim własnych produktów i usług (w tym przedstawiania ofert przez telefon, o ile została wyrażona stosowna zgoda), a także przesyłania informacji handlowych na adres e-mail (o ile została wyrażona stosowna zgoda) oraz udostępniania ich innym podmiotom współpracującym z Eniro na podstawie zawieranych umów. Każda osoba ma prawo wglądu w swoje dane osobowe oraz możliwość ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.

Dodaj firmę do Panoramy Firm

Nie jestem właścicielem firmy

Chciałbym dodać firmę, kawiarnię, restaurację lub punkt usługowy do wyszukiwarki Panorama Firm.

Mam firmę

Chciałbym dodać swoją firmę lub sprawdzić czy znajduje się już w wyszukiwarce lokalnej Panorama Firm.

Twoja firma w Panoramie Firm

Dodaj firmę w mniej niż 60 sekund

Administratorem danych jest Eniro Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Postępu 14A. Dane osobowe zbierane są w celu prowadzenia bazy danych Panorama Firm, a także w celach związanych z marketingiem bezpośrednim własnych produktów i usług (w tym przedstawiania ofert przez telefon), a także przesyłania informacji handlowych na adres e-mail oraz udostępniania ich innym podmiotom współpracującym z Eniro na podstawie zawieranych umów. Każda osoba ma prawo wglądu w swoje dane osobowe oraz możliwość ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.

Pomysł na biznes – klubokawiarnia

blog__kawiarnia

Minęła era zadymionych pubów, w których jedyną rozrywką było spożywanie napojów wyskokowych. Teraz nastał czas klubokawiarni – miejsca w dzień funkcjonującego jako kawiarnia, a wieczorem zmieniającego się w klub rozrywkowy. Dlatego, jeżeli kiedykolwiek marzyliście o własnym lokalu, to może być idealne rozwiązanie, dzięki któremu można zarabiać całą dobę.

Dobry lokal to podstawa

Otwierając tego typu działalność, trzeba przede wszystkim znaleźć odpowiedni lokal, najlepiej w centrum miasta, gdzie zwykle toczy się życie towarzyskie. Po drugie: kluczową rolę odgrywa ciekawy wystrój. Jeżeli sami nie macie oryginalnego pomysłu, warto zatrudnić profesjonalnego architekta wnętrz. Wnętrze takiego lokalu powinno być zachęcające zarówno w dzień, gdy chcemy napić się kawy, jak i wieczorem, gdy mamy ochotę na coś mocniejszego. Mnie najbardziej podobają się te promujące ideę recyklingu: z kanapami z europalet, stołami ze starych drzwi itp.

Jak rozwinąć nasz biznes?

Poza wystrojem, należy zadbać o skompletowanie listy dostawców, przede wszystkim wspomnianej kawy. Powinna być najwyższej jakości, serwowana pod rozmaitymi postaciami. Podawana na trzy sposoby, jako: czarna, biała i po turecku może nie wystarczyć do przyciągnięcia gości do naszej kawiarni. Czym bogatsza będzie oferta, tym bardziej prawdopodobne, że to właśnie u nas klienci będą celebrować swój codzienny rytuał picia kawy. Do niej dobrze sprzedają się ciasta, ciastka, ciasteczka. Znowu, jeżeli wybieramy trend ekologiczny, niech to będą specjalne wypieki z mąki orkiszowej, amarantusowej czy pszennej albo pełnoziarnistej oraz świeże przekąski: kanapki i sałatki. Idealnie znaleźć osobę lub małą firmę, która będzie je codziennie dostarczać.

Nie tylko w dzień, ale również w nocy!

Skoro zadbaliśmy już o klientów „dziennych”, to teraz trzeba zatroszczyć się o tych, prowadzących życie nocne. Oczywiście, tutaj najważniejsze będą mocne trunki. Kiedyś w pubach mieliśmy do wyboru dwie marki piwa, teraz szczególnym uznaniem cieszą się tak zwane piwa regionalne oraz smakowe. Możemy sami znaleźć mało znany browar i zacząć go promować lub skorzystać z oferty dystrybutorów, coraz częściej w klubach spożywa się różnego rodzaju wina. Jednak z tego, co obserwujemy w zwykłych pubach, ich karta jest zazwyczaj bardzo uboga. Mamy więc kolejny pomysł, jak wyróżnić się na rynku i zjednać sobie koneserów tegoż trunku. W menu nie może również zabraknąć najmocniejszych alkoholi w postaci shotów oraz long drinków. Idealnie, gdy obsługa barmańska potrafi oprócz tych tradycyjnych serwowanych w innych lokalach, zaproponować coś oryginalnego, co sprawi że klient jeszcz do nas wróci.

Atrakcje

O ile w dzień klientów może ściągnąć zapach świeżo zaparzonej kawy i pysznego ciasta, to wieczorem trzeba zatroszczyć się o dodatkowe atrakcje. Pole do działania jest ogromne. Możemy zaproponować wieczory z muzyką, wieczorki poetyckie, wernisaże, spotkania różnych fan klubów, imprezy tematyczne, na przykład związane ze wspomnianą wcześniej ekologią. Coraz ważniejszy jest też dostęp do bezprzewodowego internetu czy możliwość podłączenia ładowarek od laptopa czy telefonu.

Reklama to podstawa

Na koniec pozostaje zaplanowanie działań promocyjnych. Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Dlatego szczególnie na początku działalności, warto pomyśleć o informacji w lokalnych serwisach internetowych, lokalnej prasie, w mediach społecznościowych – tu sprawdzi się Facebook czy Instagram, na którym możesz pochwalić się zdjęciami deserów czy kaw udekorowanych przez baristę.

Ocean możliwości…

Warto też tutaj wspomnieć o specjalnym typie klubokawiarni – przeznaczonych dla rodziców z dziećmi. Zwykle jest to miejsce, w którym starsi mogą odpocząć, napić się kawy i porozmawiać, a najmłodsi wziąć udział w specjalnie dla nich zorganizowanych zajęciach lub po prostu pobawić się z rówieśnikami.