Wiesz jak się skutecznie zareklamować?

Daj się znaleźć w największej internetowej wyszukiwarce firm

od 55zł /miesięcznie

Zobacz więcej produktów reklamowych

Jestem zainteresowany ofertą,
proszę o kontakt.

Administratorem danych jest Eniro Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Postępu 14A. Dane osobowe zbierane są w celu prowadzenia bazy danych Panorama Firm, a także w celach związanych z marketingiem bezpośrednim własnych produktów i usług (w tym przedstawiania ofert przez telefon, o ile została wyrażona stosowna zgoda), a także przesyłania informacji handlowych na adres e-mail (o ile została wyrażona stosowna zgoda) oraz udostępniania ich innym podmiotom współpracującym z Eniro na podstawie zawieranych umów. Każda osoba ma prawo wglądu w swoje dane osobowe oraz możliwość ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.

Dodaj firmę do Panoramy Firm

Nie jestem właścicielem firmy

Chciałbym dodać firmę, kawiarnię, restaurację lub punkt usługowy do wyszukiwarki Panorama Firm.

Mam firmę

Chciałbym dodać swoją firmę lub sprawdzić czy znajduje się już w wyszukiwarce lokalnej Panorama Firm.

Twoja firma w Panoramie Firm

Dodaj firmę w mniej niż 60 sekund

Administratorem danych jest Eniro Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Postępu 14A. Dane osobowe zbierane są w celu prowadzenia bazy danych Panorama Firm, a także w celach związanych z marketingiem bezpośrednim własnych produktów i usług (w tym przedstawiania ofert przez telefon), a także przesyłania informacji handlowych na adres e-mail oraz udostępniania ich innym podmiotom współpracującym z Eniro na podstawie zawieranych umów. Każda osoba ma prawo wglądu w swoje dane osobowe oraz możliwość ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.

Pomysł na biznes – organizacja ślubów i wesel

blog__0009_Photogenica-PHX10033379

Planowanie tej jedynej w swoim rodzaju uroczystości oraz jej idealny przebieg wiążą się z wcześniejszymi, żmudnymi przygotowaniami. Coraz częściej nowożeńcy powierzają organizację ślubu i wesela specjalistom, tzw. „wedding planerom”. Pozwala to zaoszczędzić czas, energię, a przede wszystkim nerwy i skupić się na tym, co w danym dniu najważniejsze.

Najważniejsza uroczystość w życiu

„Wedding planner” to inaczej konsultant ślubny, zajmujący się organizacją ślubów i wesel. Jego praca polega na przeprowadzeniu wywiadu z  przyszłą parą młodą, rozpoznaniu ich oczekiwań i potrzeb oraz stopniowe przeprowadzenie ich przez cały proces planowania uroczystości. W ciągu kilku spotkań określany jest budżet i harmonogram przygotowań. Doradca pomaga w określeniu charakteru uroczystości i odpowiada na nurtujące pytania. W razie braku pomysłów ze strony narzeczonych proponuje różne koncepcje, które mogą ich zainteresować. Zadaniem konsultanta ślubnego jest również kontakt z podwykonawcami. Istotna jest dobra komunikacja z hotelem lub salą weselną w sprawach wystroju, doboru menu, stworzenia harmonogramu uroczystości. Należy również ustalić repertuar muzyczny czy stworzyć program dodatkowych atrakcji. Ponadto spotkać się z fotografem w sprawie sesji ślubnej oraz zdjęć grupowych gości weselnych. Nie można też zapomnieć o takich szczegółach jak bukiety, wystrój kościoła czy wybór pojazdu ślubnego.

Specjalistyczna pomoc

Konsultant ślubny to osoba wszechstronna. Łączy w sobie cechy dobrego organizatora i menedżera. Potrafi dobrze planować swój czas, umie właściwie rozporządzać budżetem oraz jest w stanie szybko podejmować kluczowe decyzje. Wykazuje również zdolności artystyczne, jest kreatywny oraz ma w sobie coś z psychologa, który w chwilach kryzysu wesprze radą, oraz pomoże uporać się ze sprawami formalnymi i urzędowymi. Często przychodzi mu pełnić rolę mediatora pomiędzy narzeczonymi a rodzicami, między którymi dochodzi do spięć w kwestii wyglądu i przebiegu uroczystości.

Jak pozyskać klientów?

Aby zostać konsultantem, warto pomyśleć o założeniu własnej firmy. Początki nie są łatwe ze względu na brak rozpoznawalności firmy na rynku. Dlatego przed jej założeniem należałoby zadbać o zdobycie doświadczenia, choćby w postaci bezpłatnych kilkumiesięcznych praktyk w jednej z dobrze prosperujących agencji ślubnych, aby mieć podstawową wiedzę o mechanizmach działania branży. Nie można zapominać o śledzeniu bieżących trendów na rynku ślubnym. Aby zdobyć zaufanie klientów, należy pomyśleć o organizacji ślubów bliskim znajomym, którzy uważają, że to problematyczne. Można wtedy liczyć, że zadowoleni znajomi przekażą opinie następnym narzeczonym, którzy będą potrzebować podobnej pomocy. Tak działa system rekomendacji, który w przyszłości pozwoli na dalsze rozwinięcie działalności.

Droga do sukcesu

Myśląc o otwarciu własnej agencji warto pamiętać o tym, że przyszli nowożeńcy planują ślub nawet z kilku lub kilkunastomiesięcznym wyprzedzeniem. Jeśli ślub odbędzie się w lecie, o przygotowaniach zaczną myśleć jesienią. Aby mieć obraz, jak takie uroczystości wyglądają, co jest obecnie na czasie, warto obserwować podwykonawców, aby w sytuacji, gdy pojawią się potencjalni klienci, móc im zaproponować konkretne pomysły i rozwiązania oraz zarekomendować odpowiedni hotel, restaurację, popularny zespół muzyczny czy sprawdzonego fotografa.