Kiedy sprzęt RTV lub AGD ulega uszkodzeniu jego właściciel staje przed wyborem - naprawić go czy też kupić nowy. W wielu sytuacjach znacznie korzystniejszym okazuje się to pierwsze rozwiązanie. W tym poradniku dowiesz się jakie dlaczego serwis i naprawa RTV są lepsze niż zakup nowego sprzętu.

Kiedy opłaca się naprawić AGD/RTV?

W przypadku sprzętu RTV czy AGD objętego okresem gwarancyjnym naprawa nie stanowi większego problemu. Co jednak zrobić w przypadku urządzenia, które funkcjonowało przez wiele lat i nagle uległo awarii? W przypadku starych sprzętów problematycznym może okazać się znalezienie odpowiednich części, aby poprawnie przeprowadzić naprawę. Warto też mieć na względzie energetyczny charakter nowoczesnych modeli AGD, dzięki którym można liczyć na znaczną oszczędność w dłuższej perspektywie. Z drugiej strony stare sprzęty charakteryzują się niezawodnością, z uwagi lepszego wykonania. Zanim podejmie się ostateczną decyzje warto udać się do dobrego serwisu RTV/AGD. Pracownik pomoże określić stan techniczny danego urządzenia i zasugeruje na jakie rozwiązanie powinien zdecydować się klient w konkretnym przypadku.

Zalety naprawy sprzętu RTV/AGD

Badania pokazują, iż znaczna część konsumentów preferuje serwis tabletów czy telewizorów zamiast zakup nowego modelu. O najważniejszych zaletach korzystania ze sprawdzonego punktu tego typu opowiada przedstawiciel Serwisu i Komisu Sprzętu RTV w Bełchatowie. Ekspert podkreśla takie aspekty jak:

  • Oszczędność - koszt przeprowadzenia naprawy jest o wiele niższy niż zakup kolejnego urządzenia. Ma to znaczenie szczególnie w przypadku drobnych napraw, których łączny koszt może wahać się w granicach kilkudziesięciu złotych.
  • Jakość usług - profesjonalne serwisy sprzętu RTV/AGD są wyposażone w nowoczesne narzędzia. Dzięki temu z łatwością dokonują wszelkich napraw, nawet w urządzeniach o skomplikowanej konstrukcji.
  • Profesjonalizm - nie ważne czy chodzi o serwis telefonu Samsung, Lg czy też urządzeń Sharp, przed wykonaniem czynności fachowiec przeprowadzi szczegółowy wywiad z klientem. Po wstępnym rozeznaniu klient pozna wszystkie dostępne możliwości, jak również pozna cenę przeprowadzenia usługi.
  • Naprawa gwarancyjna i pogwarancyjna - dobre serwisy RTV i AGD umożliwiają naprawę zarówno w okresie gwarancji jak i po nim. Renomowany serwis pogwarancyjny Samsung czy Funai nie jest jedynym miejscem, do którego warto zgłosić się z awarią sprzętu.

Jak ocenić stan techniczny sprzętu?

Celem ustalenia czy dany sprzęt jest możliwy do naprawienia warto udać się do profesjonalnego serwisu RTV i AGD. Fachowiec będzie w stanie dokonać oceny i wskazać, czy klientowi bardziej opłaca się naprawa czy też zakup nowego sprzętu. Oczywistym jest, iż samodzielny serwis wież audio czy naprawa mp3 jest możliwa. Warto jednak pamiętać, iż proces ten wymaga posiadania nie tylko wiedzy, ale przede wszystkim umiejętności praktycznych. Nieprawidłowo przeprowadzona naprawa RTV czy AGD może skończyć się zniszczeniem urządzenia. Z tego względu lepszym pomysłem mogą okazać się odwiedziny w renomowanym serwisie urządzeń elektronicznych.

Zalecenia Unii Europejskiej

Najważniejszą zaletą serwisowania starego sprzętu RTV i AGD jest fakt, iż dzięki temu zmniejsza się produkcja elektroodpadów. Problem ten obejmuje nie tylko Amerykę, ale również Europę i pozostałe części świata. Na skutek tego zjawiska Parlament Europejski wystosował apel do producentów urządzeń elektronicznych, aby ci tworzyli sprzęt dobrej jakości. Od tego momentu, czyli 2017 roku mamy do czynienia ze wzrostem zainteresowania serwisowaniem starego sprzętu. Wystarczy spojrzeć na badania posłów, które wykazały, iż około 77% konsumentów UE preferuje naprawę uszkodzonych urządzeń niż zakup nowego sprzętu. Im więcej osób zdecyduje się na serwis TV czy mikrofalówki tym mniejsza ilość elektrośmieci. Warto więc o tym pamiętać podczas podejmowania decyzji o tym co zrobić z zepsutym urządzeniem RTV lub AGD.