Prowadzenie przedsiębiorstwa wiąże się z wieloma obowiązkami. Część z nich jest narzucana odgórnie przez Państwo Polskie, natomiast wiele z nich wynika bezpośrednio z działań danej firmy. Zobligowanie działalności gospodarczych do prowadzenia pewnych działań powiązane jest bezpośrednio z prawem oraz jego ustawami. Dla wielu firm jest to trudne i żmudne zadanie, dlatego korzystają one z usług biur rachunkowych, takich jak np. Biuro rachunkowo-konsultacyjne Abak z siedzibą w Łodzi.

Konieczność prowadzenia ksiąg rachunkowych

Firmy i wszelkie inne podmioty gospodarcze muszą wypełniać dokumenty umożliwiające rozliczenie z Urzędem Skarbowym oraz opłacenie wymaganych składek przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wszystkie działania wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej potrzebują rzetelnej i niezwykle sumiennej obsługi. Należy wiedzieć, że przedsiębiorstwa niepraktykujące między innymi obowiązkowych ksiąg rachunkowych mogą zostać oskarżone o dokonanie przestępstwa skarbowego bądź wykroczenia.

Kto jest w stanie pomóc w prowadzeniu działalności gospodarczej?

W związku z ogromem obowiązków w trakcie funkcjonowania firmy wielu właścicieli może mieć problem z zadaniami na poziomie księgowości. Dlatego też duży ich odsetek kieruje sprawy swojego przedsiębiorstwa w ręce biura rachunkowego. Takie miejsce wykonuje mnogość usług z zakresu finansów i księgowości. Oznacza to, że specjaliści w stanie prowadzić księgi przychodów i rozchodów, rozliczają karty podatkowe, ryczałty od przychodów ewidencjonowanych, najmu oraz rozliczają VAT, oraz PIT. Okazuje się, że wiele tego typu jednostek, w tym również Biuro rachunkowo-konsultacyjne Abak oferuje tworzenie listy płac, jak i rachunków do umów typu zlecenie oraz o dzieło. Dodatkowo sporządzają deklaracje podatkowe wraz z ubezpieczeniowymi dla wszystkich zatrudnionych osób w firmie. Co więcej, są w stanie prowadzić w sposób dokładny akta osobowe pracowników i wymagane ewidencje.

Sporządzanie sprawozdań finansowych w ofercie firmy Abak

Sporządzanie sprawozdań finansowych polega na przedstawieniu informacji o finansowej sytuacji przedsiębiorstwa w danym okresie. Najważniejszymi elementami sprawozdania są: bilans, rachunek zysków i strat oraz dodatkowe informacje uzupełniające, takie jak rachunek przepływów pieniężnych czy informacje o zaangażowaniu w ryzyko. Bilans przedstawia aktywa i pasywa przedsiębiorstwa, natomiast rachunek zysków i strat obrazuje przychody i koszty generowane przez firmę. Wszystkie informacje zawarte w sprawozdaniu mają na celu dostarczenie analizie finansowej oraz zainteresowanym stronom wiedzy na temat kondycji finansowej przedsiębiorstwa i jego wyników finansowych.

Biuro rachunkowo-konsultacyjne Abak w Łodzi zapewnia rzetelną analizę sytuacji finansowej firmy oraz dokładne zestawienia danych liczbowych. Oferuje także doradztwo w zakresie optymalizacji podatkowej oraz konsultacje związane z zarządzaniem finansami.