Szkoła podstawowa to czas, który pozwala dzieciom stopniowo zgłębiać wiedzę z różnych poziomów. W Szkole Podstawowej nr 19 im. S. Staszica w Poznaniu edukacja dla dzieci jest przyjazna. Aby dziecko czuło się dobrze podczas zajęć lekcyjnych, muszą one być ciekawe i sprawiać, że dziecko będzie chciało przyswajać informacje. Nauczanie podstawowe jest bardzo wymagającą dziedziną edukacji, ponieważ to właśnie od najmłodszych lat nauka dla dzieci powinna być fascynująca.

Przyjazna Szkoła Podstawowa

Przyjazna Szkoła to placówka, w której uczniowie czują się dobrze i do której chcą przychodzić. Ciekawe zajęcia pozwalają uczniom nie tylko zdobywać cenną wiedzę, lecz także pokazują, że można się uczyć przez zabawę. Odpowiednio wykształcona kadra nauczycielska zapewnia wysoki poziom merytoryczny. Jeśli dodatkowo zajęcia są prowadzone w ciekawy, angażujący uczniów sposób, to tym bardziej będą chcieli uczęszczać na dany przedmiot. Każdy nauczyciel ma swój styl nauczania, jednak obecnie do dzieci i młodzieży najbardziej trafiają zajęcia, gdy nauczyciel np. pokazuje jakieś doświadczenie, bazuje na przykładach z życia codziennego. Również oferta zajęć pozalekcyjnych jest atrakcyjnym urozmaiceniem dla uczniów, ponieważ mogą rozwijać swoje zainteresowania i pasje.

W naszej szkole uczniowie mogą korzystać z bogatej oferty zajęć pozalekcyjnych. Dzieci i młodzież mogą korzystać z zajęć rozwijających umiejętności matematyczne, gier i zabaw z elementami unihokeja, koła tanecznego. Dzieci starsze mogą rozwijać swoje zainteresowania sztuką na zajęciach teatralno-muzealnych. Mogą również korzystać z zajęć prowadzonych w ramach koła biologicznego czy z języka polskiego. Poza tym dla uczniów mamy również zajęcia dodatkowe płatne takie jak kurs programowania dla dzieci, sztuki walki czy zajęcia z robotyki.

Opowiada jedna z nauczycielek Szkoły Podstawowej nr 19 im. S. Staszica

Nauczanie podstawowe

Nauczanie podstawowe powinno pokazywać dzieciom, że w szkole mogą dowiedzieć się wielu przydatnych rzeczy. Przyjazna szkoła powinna być otwarta na rozumienie problemów dzieci oraz na próbę ich rozwiązania. Dzieci, które lubią chodzić do szkoły, nie stanowią aż tak dużego wyzwania, co dzieci, które szkoły nie lubią. Dzieje się tak z różnych przyczyn. Czasami dziecko nie ma kolegów w klasie i czuje się samotne podczas przerw, dlatego nie lubi szkoły. Inne dziecko nie będzie umiało sobie radzić z natłokiem poleceń wydawanych przez nauczyciela i to również będzie powodowało niechęć do uczęszczania do szkoły. Dlatego też nauczyciele powinni umieć obserwować i słuchać dzieci, tak aby umieć zobaczyć, czy jakieś dziecko ma z czymś problem i próbować mu pomóc. Bardzo często to właśnie w szkole podstawowej dzieci są zafascynowane nauką, jeśli trafią na nauczyciela, który z pasją i zaangażowaniem będzie realizował podstawę programową.