Polskie społeczeństwo się starzeje, potrzeba więc coraz więcej opiekunek dla osób starszych. Osoba, która myśli o podjęciu się tego zawodu, może jednak zadawać sobie pytania: Czy mogę pracować niedaleko swojego miejsca zamieszkania? Na czym polega rola opiekunki? Jak przebiega proces zatrudnienia? Której firmie pośredniczącej mogę zaufać? Na wszystkie te wątpliwości pomoże znaleźć odpowiedzi Firma Egida mająca swoją siedzibę w Lublinie.

Garść informacji o firmie

Zacznijmy od prezentacji Firmy Opiekuńczej Egida.

Pomysł na założenie takiej firmy powstał z doświadczeń medycznych i obserwacji problemów, z jakimi borykają się osoby starsze. Każdy człowiek potrzebuje nieco innej opieki i wsparcia, a my postanowiliśmy wyjść naprzeciw tym potrzebom

opowiada jeden z pracowników.

Przedsiębiorstwo działa w branży opiekuńczej już blisko 30 lat i przez ten czas pomogło wielu seniorom w Polsce, a od 2012 roku działa także na terenie Niemiec. Głównym założeniem jest praca przy osobie potrzebującej w miejscu, które zna i w którym czuje się najlepiej.

Wyszkolona kadra stara się zadbać o to, co niezbędne i konieczne dla zdrowia i komfortu osoby podopiecznej. W skład usług wchodzą więc nie tylko czynności higieniczne czy pielęgnacyjne oraz rehabilitacja, ale także pomoc w kontaktach z rodziną i organizowanie wolnego czasu.

Proces rekrutacji

Wiemy już co nieco o pracy i firmie, teraz przejdźmy do samego procesu zatrudnienia. Jak zacząć pracę w charakterze opiekunki? Pierwszym krokiem jest spotkanie z koordynatorami Firmy Opiekuńczej Egida oraz rozmowa na temat doświadczenia i preferencji przyszłego pracownika. Następnie, na podstawie indywidualnych możliwości, dobierani są pacjenci w możliwie bliskiej okolicy.

Kolejnym krokiem w procesie rekrutacji jest podpisanie umowy i załatwienie innych formalności. Ostatni etap to przedstawienie rodzinie i wprowadzenie w zakres obowiązków. Firma Egida dba o zadowolenie swoich podopiecznych oraz wszystkich zatrudnionych przez siebie osób. Warto się o tym przekonać osobiście!