Wybór pomiędzy drukarką a kserokopiarką jest uzależniony od wielu czynników. Najważniejszym z nich jest to do jakich celów dany sprzęt będzie najczęściej wykorzystywany. Kolejnym aspektem są możliwości finansowe nabywcy. Czasem urządzenie drukujące jest tak kosztowne, że nowo powstająca firma nie jest w stanie pozwolić sobie na zakup nowego w pierwszych miesiącach działalności. W takich wypadkach warto rozważyć możliwość wynajmu.

Kiedy warto kupić kserokopiarkę?

W ofercie dostępnej na rynku można znaleźć kserokopiarki do wykonywania kopii pism i dokumentów zarówno w wersji monochromatycznej, jak i kolorowej. Ze względu na sposób przenoszenia kopii obrazu na papier lub inne podłoże, wyróżnia się kserokopiarki atramentowe oraz laserowe. Oba typy urządzeń mają swoje wady i zalety. Kserokopiarki atramentowe są tańsze w zakupie, natomiast laserowe cechują się niższymi kosztami eksploatacji. Kopiarki laserowe mają stosunkowo krótszy czas drukowania niż analogowe. Uzyskiwane kopie są znacznie wyższej jakości niż przy użyciu kserokopiarek analogowych. Kserokopiarkę laserową warto zatem wybrać, gdy działalność firmy opiera się na codziennym, wielokrotnym, powielaniu dużej ilości dokumentów, gdzie liczy się czas uzyskiwania pojedynczej kopii oraz jej wysoka jakość. Takie sytuacje są codziennością w firmach takich jak biura projektowe, czy różnego typu kancelarie notarialne lub adwokackie. W firmach księgowych czy rachunkowych, gdzie nie jest wymagana tak wysoka jakość kopii, wystarczy kserokopiarka analogowa. Zatem jeśli jakość wydruku nie jest priorytetem, warto wybrać tańszy sprzęt.

Kiedy warto kupić drukarkę?

Zasada działania drukarki znacznie różni się od działania kserokopiarki. Drukarka to urządzenie biurowe podłączane do komputera, które przenosi na papier obraz zapisany w postaci cyfrowej. Drukarki podobnie jak kserokopiarki występują w wersji laserowej oraz atramentowej. I tu również spośród zalet sprzętu w wersji laserowej wymienia się takie walory jak wyższa prędkość wydruku oraz jego lepsza jakość. Drukarki laserowe są tańsze w eksploatacji, ale za to droższe w zakupie. Jeżeli urządzenie ma służyć do obsługi domowego biura, to jak najbardziej wystarczy drukarka atramentowa. Rozbudowaną wersją drukarek są wielofunkcyjne urządzenia biurowe. Tego typu sprzęt oprócz opcji drukowania ma możliwość wykonania ksero, skanu, a także obsługi faksu. Świetnie sprawdzi się w biurach i różnego typu urzędach. Jeśli klient nie jest w stanie sam wybrać sprzętu odpowiedniego do swoich potrzeb, to wiele firm takich jak Profixer prowadzi również wyspecjalizowane doradztwo przy zakupie. Oprócz nowych urządzeń sprzedawcy oferują również możliwość wypożyczenia lub zakupu asortymentu poleasingowego. Takie rozwiązanie jest szczególnie korzystne, gdyż nie wymaga dużych nakładów finansowych aby móc korzystać z bardzo wysokiej jakości sprzętu.