Wraz z rozwojem technologii, pojawiło się wiele urządzeń usprawniających pracę biurową. Tyczy się to również urzędów pocztowych, gdzie codziennie przewija się setki listów. Jednym z urządzeń, które pomaga tam pracownikom, jest frankownica, która usprawnia uiszczanie opłat za przesyłki pocztowe i przyspiesza całościowy czas wykonania usługi. Co jeszcze warto wiedzieć na temat frankownic? Jak o nie dbać, by służyły jak najdłużej?
Jak działa frankownica?
Frankownica to urządzenie, które pomaga w masowym wysyłaniu korespondencji. Jej działanie jest następujące: na kopertę nanosi się odcisk matrycy, na której znajduje się data, wartość opłaty pocztowej oraz nazwa i adres firmy nadawcy. Jest to duże ułatwienie dla pracowników poczty, albowiem ten proces należy do jednego z najbardziej pracochłonnych i nużących. Dzięki temu możliwe jest przyspieszenie pracy, a co za tym idzie, kompleksowa usługa każdego klienta. Dla wielu osób jest to szczególnie istotne, albowiem do poczty idzie się w biegu, po pracy; mało kto ma czas i ochotę na stanie w kolejce.
Oprócz tego można zakupić frankownice na własny użytek, szczególnie jeśli firma wysyła wiele przesyłek. Aby urządzenie mogło działać poprawnie, należy zarejestrować je i zawrzeć umowę z Pocztą Polską. Dzięki frankownicy nie będzie trzeba liczyć przesyłek ręcznie — wszystko będzie widoczne w liczniku wbudowanym w urządzeniu.
Jakie jeszcze funkcje mają frankownice?
Oczywiście, wiele zależy od modelu. Najbardziej popularne to:
opcja stemplowania poczty przychodzącej,
zabezpieczenie przed dostępem niepożądanych użytkowników,
ostrzeżenie o przekroczeniu limitu kwoty,
możliwość ustawiania kategorii przesyłek i zapamiętania ich.
Serwis frankownicy
Choć frankownica jest stosunkowo prostym urządzeniem w obsłudze, zawsze może dojść do jakiejś usterki. W takim wypadku lepiej nie próbować naprawiać go na własną rękę, a oddać go do profesjonalnego serwisu, jakim jest firma Banpost. Świadczy ona takie usługi jak:
prace konserwacyjne w trybie cyklicznym lub doraźnym,
naprawa i serwis frankownicy w razie awarii i usterek,
instalację i reinstalację maszyn,
a także pomoc przy innych urządzeniach biurowych takich jak liczarka do banknotów, stemplownice czy niszczarki.