Kserokopiarka to niemal obowiązkowe wyposażenie każdego biura. Zwykle jest ona tam użytkowana dość intensywnie, a jakiekolwiek awarie wpływają bezpośrednio na pracę całej firmy. Kluczowy zatem jest zakup solidnego sprzętu, który będzie nam dobrze służył na co dzień – mimo częstej eksploatacji. Na rynku dostępnych jest jednak wiele modeli, które różnią się ilością funkcji, szybkością drukowania czy formatem papieru. Wybór konkretnego produktu może być więc problematyczny, zwłaszcza gdy nie posiadamy specjalistycznej wiedzy z zakresu nowoczesnych technologii. Podpowiadamy, na jakie kwestie warto zwrócić uwagę, podczas wyboru kserokopiarki do biura. 

Urządzenie dopasowane do naszych potrzeb

Początkowo musimy zastanowić się, z jakich funkcji będziemy korzystać na co dzień, a które będą dla nas zwyczajnie zbędne. Nie warto inwestować w produkt, który posiada wiele dodatkowych możliwości, jeżeli nie są nam one przydatne w codziennej pracy. Wielofunkcyjne urządzenia zwykle zajmują dużo miejsca, co może być problemem, jeśli dysponujemy niewielką przestrzenią. Postawmy przede wszystkim na jakość wydruku, gdyż wbrew pozorom wpływa ona znacząco na wizerunek naszej firmy. Rozmazane dokumenty czy przerywany tekst świadczą o niedbałości. Zastanówmy się także, czy potrzebujemy kserokopiarki do wydruków kolorowych czy wystarczą nam wydruki czarno-białe. 

Koszty eksploatacji

Współczesne modele charakteryzują się dość podobnymi cenami eksploatacji, jednak istnieją pewne wyjątki. Warto wziąć to pod uwagę, decydując się na konkretny produkt. Sprawdźmy przede wszystkim ceny materiałów eksploatacyjnych. Ponadto należy zastanowić się nad ewentualnym kosztem serwisu bowiem kserokopiarka – jak każde inne urządzenie – może z czasem ulec awarii. Dobrym pomysłem będzie zainwestowanie w sprzęt, który wciąż jest produkowany, ponieważ wówczas łatwiej znajdziemy specjalistę, który naprawi nasze urządzenie. 

Zakup czy wynajem?

Warto zwrócić uwagę na fakt, iż istnieją firmy, takie jak ABC Digital, które poza sprzedażą urządzeń, oferują również ich wynajem. Zakup nowoczesnej kserokopiarki wiąże się zwykle z wysokimi kosztami, zatem nie każda firma może pozwolić sobie na taką inwestycję. Opcja dzierżawy umożliwia nam użytkowanie sprzętu za niewielką miesięczną wypłatą. To świetna oferta dla przedsiębiorców, którzy dopiero startują z własnym biznesem, bądź w danym momencie posiadają ograniczony budżet.