Zarządzanie nieruchomościami obejmuje zarówno kwestie prawne, rachunkowe jak i administracyjne. Nie są to łatwe w realizacji zadania, dlatego warto zlecić tego rodzaju usługi osobom, które się na tym naprawdę znają, a także mają odpowiednią wiedzę, kwalifikację oraz doświadczenie w tym zakresie. Dowiedz się więcej na ten temat w poniższym artykule.

Na czym polega zarządzanie nieruchomościami?

Wszelkie działania zarządcy nieruchomości mają na celu optymalizację kosztów jak również zadbanie o jak najlepszy interes właścicieli oraz ewentualną maksymalizację zysków. W skład tych działach wchodzi:

  • Zadbanie o właściwy obrót gospodarki ekonomiczno – finansowej danej nieruchomości

  • Zapewnienie bezpiecznego użytkowania oraz właściwej eksploatacji nieruchomości

  • Dbałość o odpowiednie działanie gospodarki energetycznej

  • Prowadzenie spraw administracyjnych

  • Dbałość i właściwe utrzymanie nieruchomości w dobrym stanie i zgodnie z jej przeznaczeniem

  • Inwestowanie w nieruchomość w uzasadnionym wymiarze.

W ramach tych działań zarządca administracyjny wykonuje szereg prac w obrębie obsługi technicznej, administracyjnej oraz księgowej.

Jakie cechy powinien posiadać dobry zarządca nieruchomości?

Jeśli chodzi o cechy dobrego zarządcy nieruchomości, to przede wszystkim powinny tak już wcześniej o tym wspomnieliśmy, charakteryzować go odpowiednie kwalifikacje oraz wiedza i doświadczenie z obszaru prawa dotyczącego budynków mieszkalnych oraz wszelkich spraw z tym związanych – w tym księgowych oraz administracyjnych. Do jego obowiązków bowiem należy między innymi kontrola procesów księgowo – administracyjnych, w tym odbiór wpłat od mieszkańców i kontrahentów jak również ewentualne procesy windykacyjne, a także sprawny, pełny odbiór korespondencji wraz z jej ewidencją. Potrzebna jest tu terminowość, rzetelność i sprawne działanie, aby uniknąć problemów w postaci opóźnień czy kar, a to zapewnić może sprawdzona firma taka jak Zrzeszenie Właścicieli i Zarządców Domów, która oferuje kompleksowe usługi z zakresu zarządzania nieruchomościami. Ponadto, zatrudnienie specjalistów z tej dziedziny pozwoli Państwu na utrzymanie dobrego stanu technicznego budynku, ponieważ zajmują się oni także sporządzaniem odpowiednich umów z ekipą remontową oraz dokładnym nadzorem nad ich pracą, jak również wykonywaniem bieżących kontroli, powiadomień, bilansów oraz planów budżetowych odnośnie spraw finansowych takich jak np. podliczenie roku, wystawianie powiadomień o zmianach opłat dla lokatorów, sporządzanie kosztorysów, faktur, rachunków itp.