Każdy przedsiębiorca na początku swojej drogi biznesowej mierzy się z wieloma wyzwaniami. Po dopełnieniu wszystkich formalności związanych z zarejestrowaniem firmy stajemy przed najważniejszym problemem - jak pozyskać klientów? Potrzebujemy do tego dobrze zaprojektowanych materiałów reklamowych, które sprawią, że nasza firma stanie się bardziej rozpoznawalna na rynku. Skąd je wziąć? Razem z ekspertem z Chocolorse przedstawiamy najpopularniejsze sposoby.

Samodzielne przygotowanie materiałów graficznych

Samodzielne wykonanie materiałów reklamowych to najbardziej korzystna finansowo opcja, która pozwala w znaczącym stopniu ograniczyć wydatki na rozwój firmy, które w tym pierwszym okresie są szczególnie wysokie. Dla wielu to kuszące rozwiązanie, ponieważ w pierwszych miesiącach  funkcjonowania firmy zazwyczaj dużo wydajemy, a dochody jeszcze się nie pojawiają, a jeśli nawet to stosunkowo niewielkie. Czy jest to jednak faktycznie dobre rozwiązanie? Jeśli zakładasz studio graficzne lub posiadasz odpowiednie doświadczenie w obsłudze profesjonalnych programów graficznych możesz zaoszczędzić konkretną sumę, a przy tym mieć pełną kontrolę nad estetyką materiałów promocyjnych.

Stanowczo odradzamy jednak samodzielne zajęcie się materiałami graficznymi, jeśli jesteś w tej dziecinie laikiem. W dłuższej perspektywie możesz wiele na tym stracić. Dlaczego? Po pierwsze, poświęcisz ogrom czasu, aby nauczyć się obsługi programów, które mogą ci się już nie przydać. Czy nie lepiej zainwestować te godziny na robienie tego, na czym się znasz najlepiej lub po prostu na realizację pierwszych zleceń?

Opcja skorzystania z gotowych szablonów, które wystarczy wypełnić swoimi danymi jest kusząca, ale ma poważną wadę - na tych samych szablonach bazuje bardzo dużo firm. Projektanci stanowczo odradzają to rozwiązanie. Trudno, aby w tej sytuacji materiały promocyjne były jakimś wyróżnikiem czy oddawały indywidualny charakter twojej marki. Druga kwestia to jakość. Pamiętaj, że materiały reklamowe świadczą o profesjonalizmie twojej firmy. Na ich podstawie potencjalni klienci wyrobią sobie zdanie o jakości twoich usług. Pokaż klientom klasę.

Zlecenie projektu freelancerowi

Dużo lepszą opcją jest skorzystanie z usług freelancera. Decydują się na to najczęściej formy, które liczą na nieco niższą cenę tego typu usług. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że znalezienie kompetentnego wykonawcy może być czasochłonne. W weryfikacji jego umiejętności może nam pomóc portfolio. Osób, które oferują takie usługi jest na rynku naprawdę dużo. Niestety, nie wszyscy dobrze wywiązują się ze swoich zobowiązań. Zdarzają się osoby niesłowne, które nie dotrzymują terminów. Spora część freelancerów nie wystawia też faktur, co nie jest korzystne dla finansów firmy - nie będziemy mogli odliczyć sobie tego wydatku.

Stała współpraca ze studiem graficznym

Podjęcie stałej współpracy ze studiem graficznym to zdecydowanie najbardziej bezpieczne rozwiązanie. Wiąże się ono z wyższymi kosztami, ale za jakość warto zapłacić więcej. Zlecenie prac graficznych agencji oszczędza nam wiele nerwów. Możemy liczyć na terminowe wykonanie zleceń i profesjonalne doradztwo. W przypadku projektów wykonanych przez agencję możemy liczyć, że będą spójne i wykonane według najnowszych trendów. 

Profesjonaliści w swoim fachu

Chocolorse to firma zajmująca się szeroko pojętym projektowaniem graficznym i interfejsów użytkownika. W ofercie firmy znajduje się wiele usług, takich jak projektowanie logo, branding firm oraz projektowanie marki. Chocolorse specjalizuje się również w projektowaniu UI UX, projektowaniu stron internetowych oraz aplikacji. W ramach usług graficznych firma oferuje kreowanie wizytówek, etykiet oraz tworzenie grafiki komputerowej. Zatrudnieni w Chocolorse designerzy to profesjonaliści w dziedzinie brandingowej, którzy potrafią stworzyć spójną koncepcję dla marki klienta.