Przekładnia kierownicza zwana inaczej maglownicą to ważny podzespół każdego auta. Łączy on drążki kierownicze obu przednich kół, zamieniającym ruch obrotowy koła kierownicy na ruch posuwisty tychże drążków. Dzięki temu następuje skręt kół jezdnych. Przekładnie kierownicze mają zatem olbrzymie znacznie dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy, dlatego najmniejsze objawy ich uszkodzenia warto konsultować z mechanikami z warsztatu AutoUkład. Oferuje on usługę regeneracji maglownic, co stanowi rozwiązanie o dużo tańsze niż zakup nowego podzespołu.

Kiedy należy przekazać przekładnię kierowniczą do regeneracji?

Przekładanie kierownicze nie należą do bardzo awaryjnych, ale nawet najmniejsza ich usterka kwalifikuje je do natychmiastowego serwisu. Podkreślić przy tym trzeba, że lepiej stawiać na szybką i tanią regenerację maglownicy, niż czekać na poważniejsze uszkodzenie wymuszające zakup całkowicie nowego – niestety drogiego – podzespołu. Na jakie objawy uszkodzenia przekładni kierowniczej należy zatem zwracać uwagę?

Typowymi oznakami, które wskazują na to, że maglownica wymaga interwencji naszych serwisantów, są wyciek oleju hydraulicznego z układu wspomagania, brak wspomagania w jedną stronę, nierówna siła wspomagania w obie strony oraz charakterystyczne stukanie. W takich przypadkach bezzwłocznie należy skonsultować się z mechanikami wyspecjalizowanymi w regeneracji przekładni kierowniczych i pracujących na najnowocześniejszym sprzęcie.

                                                           – mów jeden z mechaników warsztatu AutoUkład z Tomaszowic, który od lat specjalizuje się w regeneracji maglownic oraz innych układów samochodowych.

Jak wygląda proces regeneracji przekładni kierowniczej?

Jak wyjaśniają mechanicy z warsztatu AutoUkład, regeneracja przekładni kierowniczej w rodzaju zębatkowej maglownicy zawsze rozpoczyna się od demontażu, dokładnego oczyszczenia podzespołów oraz od oceny stopnia zużycia poszczególnych elementów. Dopiero wtedy możliwe jest wskazanie tego, czy regeneracja jest zasadna. Na tym etapie mechanicy z warsztatu AutoUkład przygotowują również dla klienta kosztorys naprawy. Po jego zaakceptowaniu mogą zaś przejść do takich działań serwisowych jak:

  • wymiana wyeksploatowanych części na nowe (oryginalne lub zamienne w klasie OEM tj. oryginalnego wyposażenia producenckiego),

  • obróbka mechaniczna elementów takich jak listwy zębate czy zębniki,

  • nakładanie chromu technicznego na ważne elementy maglownicy (np. wyszlifowaną wcześniej listwę),

  • wymiana uszczelniaczy,

  • wymiana prowadnic,

  • tulejowanie obudowy,

  • honowanie cylindra obudowy,

  • kontrola stanu zaworu dystrybucyjnego i gniazda łożyskowego listwy,

  • ponowny montaż wszystkich elementów,

  • test na stanowisku diagnostycznym.

Tym samym fachowcy z warsztatu samochodowego działającego w Tomaszowicach k/Lublina zlikwidują wszelkie luzy, a także inne usterki wynikające ze zużycia maglownicy. Usługa dostępna jest między innymi dla właścicieli takich aut marek Reanult, Peugeot czy Citroen.