Nie ulega wątpliwości, że drewno to surowiec o ponadczasowym i uniwersalnym charakterze. Poddawane jest one w zakładach tartacznych specjalistycznej obróbce oraz suszeniu, dzięki czemu może zostać wykorzystane, chociażby jako materiał konstrukcyjny bądź opałowy. Chcąc sprostać konkurencji rynkowej, poszczególne przedsiębiorstwa oferują transport tarcicy oraz dłużycy, co stanowi znacznie bardziej skomplikowane zadanie, niż można przypuszczać.

Drewno zawsze na czas

Zakłady tartaczne nieustannie poszerzają zakres działalności. Nie inaczej jest w przypadku firmy Glacjar z siedzibą w Ustroniu, która oprócz hurtowej i detalicznej sprzedaży drewna, oferuje jego transport do klienta. Bez względu zatem, czy potrzebujemy więźby dachowej, czy materiałów do produkcji mebli, powyższe przedsiębiorstwo dostarczy nam je bezpiecznie i co ważne w ramach wcześniej ustalonych terminów. Interesanci nie muszą obawiać się ponadto o swój budżet, gdyż podmiot prowadzony przez Filipa Glajcara świadczy usługi przewozowe po niezwykle atrakcyjnej cenie. Firma we wzajemnych kontaktach stawia przede wszystkim na stabilną, długofalową współpracę, obsługując wszystkich zleceniodawców na najwyższym poziomie.

W trosce o bezpieczny przewóz drewna

Transport drewna nie bez powodu uznaje się za mocno skomplikowane zadanie. Wymaga on nie tylko floty specjalistycznych pojazdów o dużej mocy, ale także wiedzy i doświadczenia pracowników zakładu. Ci muszą z kolei przestrzegać licznych przepisów zawartych w rozporządzeniu Ministerstwa Infrastruktury. Określają one między innymi sposób rozmieszczenia drewna czy dopuszczalne metody jego mocowania, do których zaliczamy, chociażby ryglowanie bądź blokowanie. Nie sposób pominąć faktu, że prawo nakłada także obowiązek sprawdzenia umocnień po każdym załadunku, przeładunku oraz wszelkich zdarzeniach mogących negatywnie oddziaływać na stabilność towaru.

Transport drewna a rodzaj ładunku

Stopień trudności przewozu drewna jest w głównej mierze uzależniony od specyfiku ładunku. Tarcicę, czyli produkty powstaje wskutek wzdłużnego rozpiłowania surowca, transportuje się w znormalizowanych pakietach zgodnie z normą ISO 4472 i normami pokrewnymi. Mówiąc w dużym uproszczeniu, układa się ją na płaskich platformach i dodatkowo zabezpieczona odciągami taśmowymi przepasującymi materiał od góry. Znacznie więcej kłopotów sprawia transport tzw. dłużycy – wielkowymiarowego drewna o minimalnej średnicy 20 cm i długości 6 m. Do jej przewozu zakłady tartaczne stosują maszyny wyposażone w kompatybilne urządzenia sprzęgające, które gwarantują bezpieczne połączenie pojazdów we wszystkich warunkach eksploatacyjnych. Dzięki zatem wykorzystaniu naczep dłużycowych, firmy mogą zrealizować zlecenie, spełniając podstawowe wymagania techniczne dotyczące homologacji czy oznakowania.