Transport drewna wymaga odpowiednich kwalifikacji i użycia specjalistycznego sprzętu, który zapewni bezpieczeństwo pracy. W myśl Rozporządzenia Ministra Infrastruktury przewóz ładunków musi odbywać się w kontrolowanych warunkach i według jasno wskazanych wytycznych. Sprawdź, co na temat transportowania materiałów drzewnych mówi specjalista z zakładu tartacznego.

Transport drewna w świetle przepisów

Odpowiednie mocowanie ładunku to podstawa bezpiecznego transportu drewna. Według wytycznych drewno powinno opierać się o przednią ścianę bądź podobną barierę. Spora część producentów wykorzystuje przyczepy leśne BMF, które spełniają wymogi zawarte w rozporządzeniu. Jak wskazuje specjalista z Trans-Trak, nowe przepisy zachęcają do stosowania odciągów łańcuchowych bądź taśmowych, które gwarantują solidne mocowanie wokół drewna. Warto przy tym zaznaczyć, że poprzeczne układanie drewna jest niezgodne z prawem, a maksymalna długość ładunku nie może przekroczyć 2,55 m.

Transport drewna dłużycowego – jak przebiega?

Drewno dłużycowe powinno być odpowiednio załadowane. Aby zachować bezpieczeństwo, tartaki stosują przyczepy leśne z żurawiem. Dobór chwytaka zależy w głównej mierze od rozmiaru kłód – podnoszenie szerokiej dłużycy chwytakiem o niewystarczającej szerokości rozwarcia może skutkować wypadkiem przy pracy. Dużą popularnością cieszą się podwójne kleszcze, które zapewniają dużą stabilność przenoszonego ładunku. Bez względu na to, z jakim ciężarem masz do czynienia, musisz pamiętać, że drewno to towar żywy, co oznacza, że przy nieodpowiednim zamocowaniu poszczególne elementy będą poruszać się niezależnie od siebie. Korzystając z usług sprawdzonego tartaku możesz mieć pewność, że ładunek zostanie odpowiednio zabezpieczony bez ryzyka utraty stabilności pojazdu. Transport drogowy drewna jest szczególnym rodzajem przewozu, dlatego tak ważne jest, aby materiał był właściwie zabezpieczony i nawet przy nieoczekiwanych zdarzeniach drogowych pozostawał na swoim miejscu.