Czy wiesz, że ponad 96% dorosłych Polaków korzysta dziś z telefonu komórkowego? Najpopularniejszym rodzajem jest oczywiście smartfon. Dzięki niemu można nie tylko prowadzić rozmowy czy pisać wiadomości, oferuje on stały dostęp do Internetu, portali streamingowych i innych platform społecznościowych. Jak każdy sprzęt, tak i on często ulega awarii. Poznaj, co najczęściej psuje się w nowoczesnych smartfonach.

Naprawa telefonów – co psuje się najczęściej?

Smartfon jest tylko gadżetem elektronicznym, który w każdej chwili może się zespuć. Na szczęście naprawa telefonu wcale nie musi być skomplikowana i kosztowna. Wszystko zależy od tego, co uległo awarii. Oto najczęstsze podzespoły, które zawodzą:

  • stłuczony wyświetlacz – najczęściej powstały na wskutek uszkodzeń mechanicznych. Wymiana ekranu w smartfonie to dość kosztowna naprawa;

  • niedziałający dotyk – uszkodzony digitizer, czyli płytka dotykowa. Serwis telefonów z pewnością da sobie z tym radę;

  • problem z ładowaniem telefonu – przegrzewanie się baterii lub uszkodzone gniazdo ładowania.

To tylko nieliczne problemy z dzisiejszymi smartfonami. Na szczęście profesjonalny serwis telefonów potrafi je szybko naprawić. Czasami wymiana komponentów może być kosztowna – zwłaszcza jeśli awarii ulegnie procesor lub panel dotykowy.

Czy warto naprawić smartfon w serwisie?

Zbita, stłuczona lub pęknięta szybko to powszechny problem, z którym serwis telefonu da sobie radę. Usługę tą wykonuje autoryzowany serwis sprzętu RTV GSM i AGD A-tech, który mieści się w Warszawie. Bez umiejętności manualnych samodzielna naprawa wyświetlacza jest skomplikowana, a nawet wręcz niemożliwa.

Podobnie jest w przypadku awarii gniazda słuchawkowego, czy złącza USB. Koszty naprawy nie są wysokie i z pewnością nie przekroczą wartości telefonu. Więc jeśli masz drogi smartfon, który kosztował Cię kilka tysięcy, warto go oddać do serwisu, niż kupować nowy.

Zawsze warto stosować etui lub folie ochronną zabezpieczającą przed uszkodzeniem i zarysowaniem wyświetlacza.