Niezależnie od standardu hotelu, w jakim spędza się wakacje i od jego wyposażenia są dwa bardzo ważne warunki, na które goście zwracają szczególną uwagę – jedzenie i czystość. Hotel może być niewielki a standardy 3-gwiazdkowe, ale jeśli użytkownik wykupionego pokoju znajdzie niedomytą łazienkę, lub kurz na szafce – wtedy zaczynają się problemy. Jak temu zapobiec? Jakie środki czystości wybrać, aby były najbardziej efektywne i opłacalne?

Jakie środki czystości wybrać?

Właściciele i pracownicy hotelu nie mogą pozwolić sobie na półśrodki w kwestii utrzymania higieny i czystości w hotelu. Potrzebne są tu niezawodne produkty, które będą wspierały pracowników w realizacji procedur i wymagań czyszczenia i dezynfekcji. Jedno jest pewne – czystość w hotelu, to kluczowy element. Dlatego też, aby uzyskać olśniewający efekt, należy dostarczyć ekipie sprzątającej odpowiednich narzędzi pracy.

Aby ustalić jakie środki czystości są potrzebne, należy określić jakie powierzchnie będą wymagać regularnego, codziennego czyszczenia. Zazwyczaj są to na pierwszym miejscu powierzchnie płaskie, zmywalne, takie jak podłoga, powierzchnie szklane, materiały wodoodporne, meble. Trzeba zwrócić szczególną uwagę na błysk, jaki ma pozostać po wizycie serwisu sprzątającego w pokoju. Środek do mycia podłogi czy mebli, nie powinien pozostawiać smug i śladów. Powinien natomiast skutecznie myć intensywnie używane powierzchnie i chronić je przed zabrudzeniami i kurzem.

Szyby i lustra to kluczowy punkt w osiągnięciu wrażenia czystości. Ślady poprzedniego użytkowania takie jak krople wody na szklanej ścianie prysznica lub smugi i ślady palców na szybie balkonowej, to szczególnie widoczne niedopatrzenia. W trakcie jednej zmiany osoba czyszcząca musi wypolerować na błysk wiele przezroczy. Stąd też środek czystości powinien być wydajny i wspierać serwis w sprawnym polerowaniu bez smug. Jednym z najlepszych istniejących obecnie rozwiązań są płyny do mycia szyb zawierające polimery, które tworzą ochronną powłokę i ułatwiają proces kolejnego czyszczenia.

Łazienka w pokoju hotelowym to także kluczowe miejsce. Tutaj szczególnie widać pozostawione przez poprzednich gości zabrudzenia. Przydadzą się szczególnie produkty do dezynfekcji. Stosowanie preparatów antybakteryjnych w łazience hotelowej to podstawa, która powinna znaleźć się w standardzie każdego z hoteli i pensjonatów. Ponieważ jest to miejsce o wysokim stopniu zawilgocenia, po pewnym czasie może pojawić się tam rdza. Aby jej uniknąć, należy wyszorować i wysuszyć miejsca podatnych na rdzewienie. Dokonując zakupu środków czyszczących do łazienki hotelowej, powinno się zwrócić szczególną uwagę na ich właściwości bakteriobójcze i grzybobójcze.

Ułatwienie w realizacji procedur mycia i dezynfekcji

W celu utrzymania wysokich standardów higienicznych wygodnym rozwiązaniem jest podjęcie współpracy, z którąś z hurtowni środków czystości. Firma Usługowo-Handlowa Baron z Gliwic ma w swoim asortymencie szeroką gamę środków do mycia, a także artykułów BHP. Kieruje swoją ofertę do sklepów, zakładów pracy, hoteli i innych podmiotów potrzebujących zapotrzebowania pod względem artykułów gospodarstwa domowego, plastiku, metalu użytkowego i innych. Realizacja usług tej firmy opiera się na wsparciu ze strony przedstawicieli handlowych, gwarancji jakości produktów. Firmy, hotele i szpitale z Gliwic mogą cieszyć się bezpłatnym dowozem produktów na terenie miasta.

Umówienie się na stałą współpracę zdecydowanie ułatwia obowiązki osoby zajmującej się zamawianiem asortymentu do hotelu. Wcześniej należy się zorientować, czy produkty, jakie sprzedaje dana hurtownia, odpowiadają oczekiwaniom i potrzebom serwisu sprzątającego. Współpraca z jednym dostawcą środków czystości jest też bardziej opłacalna i usprawnia proces dostawy produktów do hotelu.