Sklep, niezależnie od tego, jakiego rodzaju produkty oferuje, musi dobrze się prezentować. Walory estetyczne muszą tu jednak współgrać z funkcjonalnością – wygoda klientów to bowiem priorytet. Muszą oni mieć możliwość obejrzeć towar, a to oznacza konieczność stworzenia dobrej ekspozycji i utrzymania porządku na sklepowych półkach czy wieszakach. Tu kluczową rolę odgrywa wyposażenie dedykowane sklepom właśnie.

Meble systemowe w aranżacji sklepu

Podstawowym zadaniem półek oraz regałów sklepowych, ale też całej aranżacji przestrzeni sklepu, jest ekspozycja towarów w taki sposób, aby były one dla klientów atrakcyjne. Oznacza to, że najlepszym rozwiązaniem będzie dopasowanie wyposażenia lokalu do oferowanych produktów pod względem wielkości, rozstawu półek czy kąta nachylenia. Zamówienie mebli na wymiar to jednak rozwiązanie dość kosztowne. Nie zawsze warto zatem się na nie decydować, tym bardziej że tę samą funkcjonalność możemy osiągnąć dzięki sklepowym meblom modułowym oferowanym przez firmę Gowmet. Meble systemowe to gotowe kolekcje wyposażenia, których elementy możemy dowolnie zestawiać i łączyć zależnie od naszych potrzeb oraz dostępnej przestrzeni.

Na co jednak należy zwracać uwagę przy zakupie mebli modułowych do sklepu? Wszystko zależy tu od rodzaju towarów, jakie sprzedaje sklep. Na innych regałach umieścimy książki i podobne drobiazgi, na wieszakach znajdą się ubrania, a specjalnego stanowiska wymagać będą na przykład warzywa oraz owoce. Ważna jest tu nośność półek i stojaków, zatem przed zakupem wyposażenia musimy ustalić wagę towaru, jaki będzie eksponowany na sklepowych regałach. To, jakie produkty mają znaleźć się na półkach, decyduje też o rodzaju samego wyposażenia. Biżuteria i wszelkie cenne przedmioty powinny znaleźć się w szklanych gablotach, które na życzenie klienta otworzy pracownik sklepu.

Akcesoria, które muszą znaleźć się w sklepie

Inną ważną kwestią są walory estetyczne systemu mebli sklepowych. Wygląd wyposażenia powinien być zgodny z charakterem sklepu. Aranżacja wnętrza eleganckiego butiku będzie bowiem wyglądać inaczej niż aranżacja niewielkiej księgarni. To, jaką atmosferę chcemy stworzyć, również powinno mieć udział w doborze wyposażenia.

Odpowiednio dopasowane do wielkości sklepu meble to podstawa atrakcyjnej ekspozycji towaru. Równie istotne są też odpowiednie akcesoria sklepowe, które ułatwią komunikację między sklepem a klientami. Taką funkcję pełnią właśnie wszelkiego rodzaju listwy cenowe, cenówki oraz narzędzia, dzięki którym możemy w widocznym miejscu umieścić informacje na przykład o promocjach lub specjalnych ofertach. Do takich zaliczają się przede wszystkim ramki plakatowe oraz kieszenie na ulotki. Są one nie tylko funkcjonalne, ale też estetyczne i nadają wnętrzu sklepu profesjonalnych charakter – na pewno prezentują się lepiej niż odręcznie napisane komunikaty przyklejone do witryny sklepowej.